Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) 17 No’lu Yolcu Taşımacılığı Meslek Komitesi Meclis Üyesi Mustafa Özdamar, kentte artan yolcu sayısına paralel olarak yolcu taşımacılığında yaşanan sıkıntıların da arttığına dikkat çekerek, çözümü için havuz sistemini önerdi.
Mersin’in yoğun göç alan bir kent olduğunu bu nedenle ulaşım talebinin ve paralelinde yolcu sayısının da her geçen gün arttığını kaydeden Mustafa Özdamar, “Artan kişi sayısıyla birlikte yollardaki özel araç, toplu taşıma aracı ve belediye araç sayısı da artıyor. Bu araçların tamamı aynı yol güzergahını kullanınca doğal olarak ulaşımdaki konfor da azalıyor” dedi. Komite olarak bu sorunun çözümü için çalıştıklarını kaydeden Özdamar, şöyle konuştu: “Bu sorunun kooperatifler arasında oluşturulacak havuz sistemi ile çözüleceğine inanıyoruz. Bu sistemin oluşması için de büyükşehir belediyesinden bu yönde bir karar alınmasını talep ediyoruz. Mevcut durumda tüm kooperatiflerin kendilerine özgü uygulamaları var. Bu uygulamada farklı kooperatiflere bağlı araçlar birbirini geçmeye çalışıp yarışıyor. Bu yarış sonucu oluşan hız, güvenlik riski oluşturduğu gibi çalınan kornalar ise gürültü kirliliğine yol açıyor. Üstelik daha fazla yolcu taşıyabilmek adına ayakta yolcu alıyorlar ki bu da yolculuk konforunu düşürüyor. Vatandaşların daha güvenli ve konforlu yolculuk yapması adına havuz sistemine geçilmeli. Toplanan tüm para bir havuzda birikip sonra eşit olarak herkese dağıtılınca minibüsler de kendi arasındaki rekabetten vazgeçecektir. Bu durumda ayakta yolcu alınmayacak, hız ortadan kalkacak konfor ve güven artacak, toplu taşıma araçlarına talep artacaktır. İnsanlar özel araçlarından bir ölçüde de olsa vazgeçince trafik yoğunluğu da azalacaktır.”
“Kent kart tüm toplu taşıma araçlarına yayılmalı”
Kent kart uygulamasına da değinen Mustafa Özdamar, tüm toplu taşıma araçlarında bu sistemin kullanılması gerektiğini anlattı. Havuz sistemiyle trafikteki yarışın ortadan kaldırılarak güvenliğin artırılması yanında şoförün para almasının önüne geçilmesiyle daha dikkatli araç kullanmasının sağlanacağını vurgulayan Özdamar, “Böylece para üstü ile uğraşmak yerine şoför tüm dikkatini yola verecektir. Mutlaka tüm toplu taşıma araçlarında bu sistem kullanılmalıdır” değerlendirmesini yaptı. Aynı zamanda yolcu konforunu artırmak adına akıllı durak sistemine geçilmesi gerektiğine de dikkat çeken Özdamar, yazın sıcaktan, kışın yağmurdan koruyacak kapalı, akıllı durak sayısının artırılması gerektiğini söyledi.
“Yaz aylarında denetim artırılmalı”
Aynı zamanda Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ve Bölge Trafik tarafından servis taşımacılığına yönelik yürütülen uygulamaların sonuç verdiğini ve şehir içindeki korsan servisin büyük ölçüde önüne geçildiğini anlatan Mustafa Özdamar, bu durumu memnuniyetle takip ettiklerini bildirdi. Bir tek yaz aylarında sorun yaşandığını kaydeden Özdamar, “Yazın özellikle Adana, Kahramanmaraş ve Gaziantep’te faaliyet gösteren servis araçları okulların kapanmasıyla birlikte plakalarını değiştirip korsan olarak şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapıyorlar. Bu durum ciddi sıkıntı oluşturuyor. Bu noktada da denetimlerin artırılmasını talep ediyoruz” diye konuştu.