MERSİN TİCARET VE SANAYİ ODASI
Türkçe English
MTSO 13. Yıl
ÇAĞRI MERKEZİ 0850 304 33 33
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin Cennet Cehennem

VİZE İŞLEMLERİ


FRANSA'YA TİCARİ VİZE BAŞVURUSUNDA BULUNACAK ÜYELERİMİZİN DİKKATİNE!..

Odamız ile Fransa’nın Türkiye Büyükelçiliği arasında imzalanan “Vizelere Dair Ortaklık Anlaşması” ile iki ülke arasında ekonomik alışverişlerin gelişmesine katkıda bulunan Odamız üyelerinin vize taleplerine ilişkin sürecin kolaylaştırılması amaçlanmaktadır.

Başvuru için lütfen Üye Hizmetleri Birimimize müracaat ediniz.

UYARI: VİZE BAŞVURU RANDEVUSU ALMAYINIZ! Güncel protokolümüz kapsamında Vize Başvuru Randevunuz Üye Hizmetleri tarafından ve başvuru sahibi ile birlikte alınmaktadır. Ayrıca bir randevu sürecine girilmemesi rica olunur.

ANLAŞMADAN KİMLER FAYDALANABİLİR?

Gerekli şartlar;

  1. Oda üyesi olan Şirket(Tüzel Kişi) veya Şahıs işletmesinin Oda üyeliğinin en az 2 (iki) yıl ve daha uzun süreli olması.
  2. Tüzel kişi Ticaret Sicilinde tescilli ortaklarının ortaklık süresinin T.C. uyruklular için en az 1(bir) yıl, yabancı uyruklular için en az 2 (iki) yıl olması.
  3. Oda üyesi olan Şirket(Tüzel Kişi) veya Şahıs işletmesinin Ticaret Sicilinde tescilli temsil ve ilzama yetkili müdürleri için süre aranmamaktadır.
  4. Tescili olmayan üst düzey yöneticinin firmada ki çalışma süresinin aralıksız en az 1 (bir) yıl olması.
  5. Üyenin vadesi geçmiş aidat borcu olmaması gerekmektedir.
  6. Seyahatin ticari amaçlı olması gerekmektedir.

Fransa Vize Başvuru Dosyası İçin Gerekli Belgeler

1-Vize Başvuru Dilekçesi: Oda Genel Sekreterliğine hitaben yazılmış, seyahat maksadını ve tarihlerini belirten, şirket yetkilisi tarafından imzalanmış ve şirketin kaşesi olan dilekçe,

2-   Vize Başvuru Formu: Online olarak tamamlanmış ve kaydedilmiş Schengen Vizesi Başvurusuna ait Formun çıktısı
     (https://france-visas.gouv.fr/en/web/france-visas/online-application),

3- Kişi Bildirim Dilekçesi: Fransa Büyükelçiliği’ne hitaben şirketin antetli kağıdına seyahat edecek kişinin şirketteki görevi, seyahat amacı ve tarihlerini belirten ve seyahat masraflarının seyahate katılan tarafından karşılanacağını taahhüt ettiği şekilde yazılan şirketin yetkilisi tarafından imzalanmış ve şirketin kaşesi olacak dilekçe,

4Şahsa mahsus Pasaportun Aslı ve Fotokopisi  - (Pasaport 10(on) yıldan (veriliş tarihi itibari ile) eski olmamalı ve Fransa’da gerçekleştirilecek seyahatin bitiş tarihi itibarı ile en az 6(altı) ay daha geçerlik süresine sahip olmalıdır.)

5Nüfus Cüzdanı / Kimlik fotokopisi

6Tam Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği (e-devlet çıktısı);

7-  İkametgah (e-devlet çıktısı);

8Biometrik Fotoğraf (3 adet – Son 3 ay içerisinde çekilmiş);

9Seyahat Sigortası Poliçesi ve Fotokopisi: Talep edilen vize geçerlik süresince geçerli (hastane bakım masraflarını ve ülkeye geri dönüşü kapsayan) ;

10Fuar Kayıt Belgesi (Fuar içeriği şirketin ana faaliyet konusu uyumlu olacak şekilde):
     veya
     Davet Mektubu : Fransa’da işbirliği yapılacak şirketin antetli kağıdına yazılmış, imzalanmış ve kaşelenmiş; 
     (Önemli Not: Gidilmesi planlanan fuarın veya iş görüşmesinin tarihi ile başvuru tarihi arasında en az 30(otuz) en çok 90(doksan) takvim günü olması şartı aranır.)

11Başvuru sahibi şirkette “üst düzey yöneticisi” olarak çalışan:
      1) SGK İşe Giriş Bildirgesi (e-devlet çıktısı),
      2) Maaş/Ücret Bordrosu (son 3 aya ait, şirket yetkilisi tarafından kaşe / imzalı),
      3) SGK tescil ve Hizmet Dökümü (e-devlet barkodlu / karekodlu belge çıktısı),
      4) Şirketin Beyanı Şirket antetli kağıdına yazılmış üst düzey yöneticinin yetkinliğini ve görevini bildirir beyan (şirket yetkilisi tarafından kaşeli/imzalı),

12Hareketli Banka Hesap Dökümleri:Başvuru sahibine ve şirkete ait (son 3 aya ait, banka kaşeli/imzalı);

13Konaklama Rezervasyonu (Fransa'da kalış sürelerini kapsayan otel rezervasyonu);

14Ulaşım Rezervasyonu (Gidiş-Dönüş tarihlerini gösteren uçak/diğer ulaşım aracı rezervasyonları)

15Oda evrakları (Oda Sicil Kayıt Sureti, Faaliyet Belgesi, Ticaret Sicil Gazetesi (Kuruluş ve güncel Adres, Amaç/Konu, Yetkili ve Ortakları içerir gazeteler);

16Güncel Vergi Levhası fotokopisi;

17İmza Sirküleri fotokopisi;

18-  Kontrol aşamasında üye hizmetleri birimi tarafından istenecek diğer ek bilgi ve destekleyici belgeler;

NOT: Odamıza sunulacak yukarıdaki dosya içeriği yetkili personelimiz tarafından kontrol süreci sonrasında Vize Başvuru Onay Formu düzenlenerek şirket yetkilisi tarafından kaşe - imza yapılmak üzere başvuru sahibine verilecektir.

 

Evrakların Teslim Edilmesi  Ve Sürecin İşleyişi

  • Her başvuru yapan kişi için yukarıda belirtilen evrakları içeren bireysel başvuru dosyası hazırlanacaktır. (Yukarıdaki evrakların dosyaya sıralı bir şekilde koymaya özen gösteriniz.) 
  • Başvuru dosyası MTSO Üye Hizmetleri Birimimize teslim edilecektir. (Evrak eksiği olan dosyalar işleme alınmayacaktır!
  • Ön kontrol yapılan dosyalar yetkili personel tarafından odamız evrak sistemine kaydedilir.
  • Dosyanın incelenmesi sürecinde eksik/hatalı evrak olması durumunda başvuru sahibine bilgi verilir ve  başvuru sahibi tarafından 5 takvim günü içinde tamamlanması gerekir. (İhtiyaç halinde ek bilgi ve destekleyici belgeler talep edilebilir.)

  • İnceleme süreci tamamlanan başvuruların oda hizmet ödemesinin yapılması ve Vize Başvuru Onay Formu şirket yetkilisince kaşe ve imzalanması için başvuru sahibi odaya davet edilir.

  • MTSO tarafından da mühür ve imzalanan "Vize Başvuru Onay Formu" başvuru dosyasına eklenir.

  • Yetkili personel Vize Başvuru Randevunuzu oluşturur. Barkodlu/Karekodlu Randevu evrakını imza karşılığı Başvuru Dosyanız ile birlikte size teslim eder. (Önemli Not: Randevu alım sırasında yapılacak online ödeme için başvuru sahibinin yada şirketin kredi kartı kullanılması zorunludur.)

NOT: Vize Başvuru Onay Formu hizmet ücreti 1,300.00 TL olup formun geçerlilik süresi 1 aydır.

Sonraki aşamada;

  • Vize protokolü başvuruları sadece VFS Global Ankara Ofisi aracılığıyla yapılabilmektedir. 
  • MTSO tarafından kontrol edilen Vize Başvuru Dosyası VFS Global şirketine başvuru sahibi tarafıdan teslim edilir ve parmak izi verilir.

VFS GLOBAL ŞİRKETİ, Ankara Ofisi
İşçi Blokları Mah. Rıfat Ilgaz Cd.
Regnum Sky Tower No:57/A 06530
Çankaya / Ankara / TÜRKİYE

Vize Başvuru Merkezi; Cumhurbaşkanlığı Köşkü ile Kuğulu Park arasında bulunan protokol yolundaki, Çek ve Slovakya Büyükelçiliklerinin tam karşısında yer almaktadır.

Başvuru Saatleri: Haftaiçi (Pazartesi - Cuma) 08.30 - 12.00 ve 13.00 - 16.00 saatlerindedir.

Pasaport İade Saatleri: Haftaiçi (Pazartesi - Cuma) 13:00 - 16:30 saatlerindedir.

  • VFS Global Şirketi başvuru dosyanızı aynı gün içerisinde Büyükelçiliğe teslim eder ve değerlendirme sürecinin ardından pasaportunuz adresinize kargolanır. 

UYARI: Vize başvuru ücreti, VFS Global Hizmet Bedeli, pasaportun adresinize teslim edilmesi için UPS şirketine ödenecek kargo bedeli avro cinsinden ödenecektir.  Başvuru sırasında ilgili meblağı Avro olarak yanınızda bulundurmanız tavsiye olunur. 

- Şirket antetli kağıdına basılacak dilekçelerde antetlinizde belirtilen adres, telefon ve faks numaralarınızın güncel olmasına dikkat ediniz.
- Vizenizin reddedilmesi halinde, vize ve servis ücretleri iade edilmez. Vize dosyası hazırlama sürecinde yapılan masraflardan hiçbir şekilde Odamız sorumlu değildir.
- Gerekli gördüğünde, Fransa Büyükelçiliği her türlü ek belgeyi isteme ve vize talebi için gerekli belgelerin listesini değiştirme hakkını saklı tutar.
- Fransa Büyükelçiliği vize süresine her dosyayı ayrı ayrı inceleyerek karar vermektedir.
- Vize işlemlerinin tamamlanma süresi Fransa Büyükelçiliği Vize Bölümünün yoğunluğuna göre değişiklik gösterebilmektedir.

 


Sayfa gönderiliyor. Lütfen bekleyiniz

ARKADAŞINA GÖNDER