Odamız ile Fransa’nın Türkiye Büyükelçiliği arasında imzalanan “Vizelere Dair Anlaşma” ile iki ülke arasında ekonomik alışverişlerin gelişmesine katkıda bulunan Odamız üyelerinin vize taleplerine ilişkin sürecin kolaylaştırılması amaçlanmaktadır.
Başvuru için lütfen Üye Hizmetleri Birimimize müracaat ediniz.
Anlaşmadan kimler faydalanabilir, gerekli şartlar nelerdir?
1- https://visa.vfsglobal.com/tur/tr/fra linkinde bulunan Vizesi başvuru formunu online olarak internet üzerinden doldurarak başvurunuzu gerçekleştiriniz.
2- Kişi Bildirim Dilekçesi (Fransa Büyükelçiliği’ne hitaben şirketin antetli kağıdına yazılacak ve şirket yetkilisi tarafından imzalanacak, seyahat edecek kişinin şirketteki görevi, seyahat amacı ve tarihlerini belirten ve seyahat masraflarının seyahate katılan tarafından karşılanacağını taahhüt eden dilekçedir. Taslak dilekçe aşağıda "EKLER" başlığı altında paylaşılmıştır.)
3- Tanıma Mektubu Başvuru Dilekçesi (Kaşeli ve imzalı olmasına dikkat edilmelidir. Dilekçe formatı aşağıda "EKLER" başlığı altında paylaşılmaktadır.)
4- İki adet biometrik fotoğraf
5- Pasaportun resimli sayfalarının fotokopisi (Pasaport geçerlilik süresi talep edilen vize süresinden daha az olmamalıdır)
6- Nüfus cüzdanı fotokopisi
7- Vukuatlı nüfus kayıt örneği (2 adet olmalıdır)
8- İkametgâh belgesi
9- Yurt dışında geçerli olan en az 30.000 Euro teminatlı seyahat sigorta belgesi
10- Şirketin imza sirküleri
11- Otel ve uçak rezervasyon evrakları (Odadaki işlemlerinizin tamamlanmasınından sonra başvuru dosyasına eklenmesi gerekiyor)
12- Masrafların karşılanacağına dair finansal dokümanlar (Banka Hesap/Kredi kartı dökümü, Tapu, Araç Ruhsat) (Odadaki işlemlerinizin tamamlanmasınından sonra başvuru dosyasına eklenmesi gerekiyor)
13- Seyahatin maksadına göre fuar kayıt belgesi veya Fransa’da işbirliği yapılacak şirketin antetli kağıdına yazılmış, imzalanmış ve kaşelenmiş davet mektubu (2 adet olmalıdır.)
NOT: Odamıza sunulacak yukarıdaki dosya içeriği Odamızca kontrol edilecek, inceleme sonrası bir Tanıma Mektubu ile firmaya ait güncel evraklar (oda kayıt, faaliyet ve ticaret sicil gazetesi) tarafımızca dosyaya eklenecektir.
Hazırlanan evrakların tamamı 1 adet dosya içersinde MTSO Üye Hizmetleri Birimimize teslim edilecektir. (Eksik dosyalar teslim alınmayacaktır!)
NOT: Tanıma Mektubu belge ücreti 700.00.- TL olup mektubun geçerlilik süresi 1 aydır.
Sonraki aşamada;
VFS Global Şirketi, Ankara, Türkiye
Başvuru Saatleri: 08.30-12.00 ve 13.00-16.00 (Pazartesi - Cuma)
Regnum Sky Tower, İşçi Blokları Mh.
Rıfat Ilgaz Cd. No:57/A 06530
Çankaya- Ankara TÜRKİYE
Vize Başvuru Merkezi; Cumhurbaşkanlığı Köşkü ile Kuğulu Park arasında bulunan protokol yolundaki, Çek ve Slovakya Büyükelçiliklerinin tam karşısında yer almaktadır.
UYARI: Vize başvuru ücreti, VFS Global Hizmet Bedeli, pasaportun adresinize teslim edilmesi için UPS şirketine ödenecek kargo bedeli avro cinsinden ödenecektir. Başvuru sırasında ilgili meblağı Avro olarak yanınızda bulundurmanız tavsiye olunur.
- Şirket antetli kağıdına basılacak dilekçelerde antetlinizde belirtilen adres, telefon ve faks numaralarınızın güncel olmasına dikkat ediniz.
- Vizenizin reddedilmesi halinde, vize ve servis ücretleri iade edilmez. Vize dosyası hazırlama sürecinde yapılan masraflardan hiçbir şekilde Odamız sorumlu değildir.
- Gerekli gördüğünde, Fransa Büyükelçiliği her türlü ek belgeyi isteme ve vize talebi için gerekli belgelerin listesini değiştirme hakkını saklı tutar.
- Fransa Büyükelçiliği vize süresine her dosyayı ayrı ayrı inceleyerek karar vermektedir.
- Vize işlemlerinin tamamlanma süresi Fransa Büyükelçiliği Vize Bölümünün yoğunluğuna göre değişiklik gösterebilmektedir.
EK1 - Tanıma Mektubu Başvuru Dilekçesİ
EK2 - Kişi Bildirim Dilekçesi