Sosyal güvenlik mevzuatına göre ay içinde bazı iş günlerinde çalışmayan ve çalışmadığı günler için de ücret ödenmeyen sigortalıların çalışmadıkları günlere ilişkin eksik gün nedeninin ve eksik gün sayısının SGK’ya bildirilmesi gerekmektedir. Konuyla ilgili bilgi notu aşağıda sunulmuştur.
Çalışma izni alınarak bir işveren tarafından çalıştırılan yabancı uyruklu çalışanlar için de zaman zaman eksik gün bildirilmesi söz konusu olabilmektedir. Yabancı uyruklu çalışanların eksik gün bildirimlerine ilişkin SGK tarafından uygulamada değişikliğe gidilmiş ve 2019/Ekim ayına ait aylık prim hizmet belgesinden başlanılarak e-bildirge sisteminde değişiklik yapılmıştır.
Yapılan değişiklik kapsamında yabancı uyruklu çalışanlar için eksik gün nedeni olarak sadece;
01-istirahat,
04-gözaltına alınma,
05-tutukluluk,
08-grev,
09-lokavt,
10-genel hayatı etkileyen olaylar,
11- doğal afet
kodlarının seçilmesine imkan tanınmış olup bu kodlar dışındaki eksik gün nedenlerinin seçilmesine izin verilmeyecektir.
İzin verilen eksik gün nedenleri seçilmediği sürece aylık prim hizmet belgesinin verilmesini e-bildirge sistemi onaylamayacaktır.
Bu bilgi notu 15.11.2019 tarihinde Mefa Müşavirlik tarafından hazırlanmıştır.