Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden (TOBB) Odamıza gönderilen yazıda; Marka olarak “Türkiye” ibaresinin kullanımının 2021/24 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi ile 4 Aralık 2021 tarihinde yürürlüğe girdiği ifade edilmektedir.
“Türkiye” markasını güçlendirme çalışmaları kapsamında; başta diğer devletler ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla resmi ilişkilerde olmak üzere, her türlü faaliyet ve yazışmalarda “Turkey”, “Turkei”, “Turquie” vb. ibareler yerine “Türkiye” ibaresinin kullanımı konusunda gerekli hassasiyetin gösterilmesi talep edilmektedir.
Bahse konu kararın; söylem birliğinin sağlanması ve uluslararası arenada Türkiye markasının güçlendirilmesi hedefi doğrultusunda atılmış önemli bir adım olarak görüldüğü, “Turkey” yerine tarihimizi, medeniyetimizi, değerlerimizi ve kültürümüzü daha iyi yansıttığı düşünülen “Türkiye” kullanımının yaygınlaştırılmasının öngörüldüğü belirtilmektedir.
Söz konusu değişikliğin Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’nın “Türkiye markasını güçlendirmek” vizyonu ve çalışmaları kapsamında değerlendirilmekte olduğu bildirilmekte olup, İletişim Başkanlığı tarafından “Hello Türkiye” adlı kampanyanın başlatıldığı ifade edilmektedir.
Bu kapsamda, ilgili kampanyanın video filmine https://bulut.iletisim.gov.tr/index.php/s/w4rNoMVf7qmD0Dk adresi aracılığı ile erişilebilmektedir. Buna ek olarak, “Türkiye Markasının Güçlendirilmesi Rehberi” ekte yer almaktadır.