MIP’den Odamıza iletilen yazıda son günlerde karşı karşıya kalınan yoğun rıhtım talebi ve gemi başına talep edilen konvansiyonel yük tonajlarındaki artış sebebiyle rıhtım planlamasında 03.06.2022 tarihinden itibaren bir sonraki duyuruya kadar geçerli olmak üzere aşağıdaki önlemleri alındığı belirtilmiştir.
1) 12 numaralı rıhtımda konteyner gemileri ile birlikte dökme katı ve genel kargo yükleri barındıran gemilere de yeniden hizmet verilmeye başlanacaktır.
2) Konvansiyonel yük rıhtımlarından 17 ve 19 numaralı rıhtımlarda dökme katı yükleri barındıran gemilere öncelik verilecektir.
3) 20 ve 21 numaralı rıhtımlarda genel kargo yükleri (big bag, sling bag, pamuk balyası, palet vb.) barındıran gemilere öncelik verilecektir.
4) 2/3/13/16 ve 15 numaralı rıhtımlarda genel kargo ve dökme katı yük operasyonları, operasyonel şartlar göz önünde bulundurularak yapılmaya devam edilecektir.
5) Dökme katı yükleme ve tahliye yapan TMO (Toprak Mahsulleri Ofisi) gemileri ile dökme sıvı yükleri barındıran gemiler, özelliklerinden dolayı 14 ve 15 numaralı rıhtımı kullanmaya devam edecektir.
MIP yazısında devamla;
Gemilerin yanaşma planlamasını, rıhtım özelliklerinin, rıhtım üzerinde bulunan ekipmanlar ile gemiye hizmet verecek diğer ekipmanların özellik ve durumlarının, gemi boy ve draftlarının, hava koşullarının ve diğer tüm operasyonel koşulların durumuna göre belirleme ve değişiklik yapma hakkını saklı tutmaya devam edeceğini belirtilmiştir.