Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Kızıltan, Meslek Komitelerinin aylık olağan toplantılarına katılarak komitelerin çalışmaları hakkında bilgi almaya devam etti.
Katıldığı toplantılarla sektörlerin sorunlarını yakından dinleme fırsatı bulan Kızıltan, aynı zamanda sektörlerden gelen talepleri de değerlendirme imkanı yakalıyor.
Başkan Kızıltan geçtiğimiz 15 gün içinde 6 No’lu Toptan Gıda ve Muhtelif Ticaret, 20 No’lu Uluslararası Yük ve Eyşa Taşımacılığı, 13 No’lu Ulaşım Araçları İmalat, Satış ve Onarımı, 40 No’lu Genel İnşaat Faaliyetleri Meslek Komiteleri toplantısı ile 27 No’lu Makine Sanayi ile 32 No’lu Metal Sanayi ortak toplantılarına katıldı.
6 No’lu Komite toplantısında un satışları, Mersin Hal Kompleksi’nin Cumartesi günleri çalışması ve bankaların komisyon artışları görüşülen öncelikli konular arasında yer aldı. Un fiyatlarındaki artışla birlikte bazı firmaların stok yapıp satışları durdurması nedeniyle Toprak Mahsulleri Ofisi’nin çeşitli kriterlere göre ürün satışında firmalara limit uyguladığını hatırlatan Komite Üyeleri, bu limitlerin orta ve büyük ölçekli işletmelerin ürün taleplerinin çok altında kaldığını yeniden gözden geçirilmesi noktasında destek beklediklerini bildirdi. Bankaların kredi ve teminat mektubu taleplerinde uyguladığı komisyon ve masraflarda yaşanan olağandışı artışlar ise üzerinde durulan bir başka konu oldu. Komite Üyeleri bu oranların da gözden geçirilmesi için lobi oluşturulması noktasında talepte bulundu. Son olarak Mersin Hal Kompleksi’nin cumartesi günü kapatılmasına değinen Komite Üyeleri, böyle bir uygulamanın Hal Kompleksi içinde faaliyet gösteren gıda toptancılarını mağdur edeceğini, söz konusu uygulamanın sebze meyve bölümü için geçerli olup gıda toptancılarını kapsamaması için girişimlerde bulunulmasını talep etti.
13 No’lu Komite Üyeleri ise ihaleler noktasında talepte bulundu. Birçok ilde kamu ihalelerinde yerel firmalarla çalışılması adına şartnamelere çeşitli maddeler eklendiğini hatırlatan Komite Üyeleri, “Örneğin, kurum tarafından yapılan araç kiralama ihalelerinde şartnameye kiralanacak araçların plakalarının ilgili il plakasında olması eklenmekte, bu da farklı büyükşehirlerden firmaların gelerek ihaleye girmesini zorlaştırmaktadır. İhalelerde Mersin’de faaliyet gösteren firmaların tercih edilmesi yönünde ilgili kurumlara telkinlerde bulunulması için Valilik nezdinde girişimlerde bulunulmasının faydalı olacağı düşünülmektedir” diye konuştu. Aynı zamanda Otomobil Köyü ve branş sanayi sitelerinin kurulumu için lobi faaliyetlerinin yoğunlaştırılması talebi de görüşülen konular arasında yer aldı.
20 No’lu Meslek Komitesi toplantısında Mersin – Trieste arası devam eden ro-ro taşımalarındaki yüksek fiyatlara değinildi. Navluna üst üste yapılan döviz bazlı zamların sektör temsilcilerini zorlamaya başladığı dile getirilen toplantıda yaratılan rekabet ortamından dolayı İstanbul, Yalova ya da İzmir üzerinden yapılan ro-ro taşımalarının daha uygun maliyetlerle gerçekleştirilebildiğine dikkat çekildi. İlgili firma ile görüşülerek fiyat revizesine gidilmesi adına adım atılması talep edildi. Üzerinde durulan bir diğer konu ise kaçakçılık oldu. Kaçakçılığın önüne geçilmesi için araçların yurda girişte gümrük idareleri tarafından daha fazla denetlenmesi gerektiği vurgulanan toplantıda Bahse konu suçlara karıştığı tespit edilen şoförlere, adli makamlar tarafından daha etkin yaptırımlar uygulanması için Adalet Bakanlığı ve Ticaret Bakanlığı nezdinde gerekli girişimlerde bulunulması talep edildi. Son olarak yabancı plakalı araçlar ile ilgili yaşanan sıkıntıları bildiren Komite Üyeleri, özellikle araç depolarındaki fazla akaryakıtla giriş yapan araçların iyi denetlenmesini istedi.
40 No’lu Komite Üyeleri ile inşaat sektöründe son dönemlerde yaşanan sorunlar, maliyet artırıcı unsurlar dile getirilirken 27 ve 32 No’lu komitelerin ortak toplantısında ise ekonomik sorunlar görüşüldü.