Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Kızıltan, Arçelik Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi’yi Mersin Üniversitesi tarafından hazırlanıp MTSO’nun işbirliği yaptığı ‘Üniversite Sanayi İşbirliği Projesi’ne destek olmaya davet etti. Bu yöndeki projelerin mutlaka yapılması gerektiğini kaydeden Tüfekçi, elinden gelen her türlü desteği vermeye hazır olduğunu söyledi.
MTSO Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Kızıltan, Mersin Büyükşehir Belediyesi Kariyer Merkezi Şube Müdürlüğü tarafından düzenlenen Dijital Liderler Mersin’de online seminerine katıldı. MBB Kariyer Merkezi Şube Müdürü Serkan Özada moderatörlüğündeki toplantının konuşmacısı Arçelik Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi oldu.
Toplantının açılış konuşmasını yapan MTSO Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Kızıltan, MBB Kariyer Merkezi’ni yürüttüğü başarılı çalışmalarından ötürü tebrik ederek sözlerine başladı. Pazarlamanın bugün ticaretin en önemli unsurları arasında yer aldığını kaydeden Kızıltan, böylesi önemli bir sektörü Mersinli bir hemşerileri olan Mehmet Tüfekçi’den dinleyecek olmaktan dolayı duyduğu memnuniyeti dile getirdi. MTSO’nun Mersin dışında yaşayan, Mersinli işadamları ve sanatçılarla önümüzdeki süreçte gerçekleştirmeyi planladığı proje hakkında bilgi de veren Kızıltan, “Mehmet Tüfekçi kardeşimizin başarılarından dolayı gurur duyuyoruz” dedi. Aynı zamanda Mersin Üniversitesi’nin hazırlayıp MTSO’nun da destek verdiği ‘Üniversite Sanayi İşbirliği Projesi’ hakkında da bilgi veren Kızıltan, bu proje çerçevesinde öğrencilere staj imkanı sağlanması yanında ülkenin ve Mersin’in önde gelen sanayi kuruluşlarının CEO’larının ilgili derslere girerek öğrencilere hayata dair, sektörün pratiğine dair eğitimler vermesini sağlamak istediklerini anlattı. Bu projeyi çok önemsediğini, kendisinin de Ankara’daki eğitimi sırasında bir derslerinde yöneticilerden eğitim aldıklarını kaydeden Tüfekçi, “Vakit kaybetmeden bu uygulamaya başlamalısınız. Ben de her hafta olmasa da gelip elimden geldiği kadar destek vermeye hazırım” ifadelerini kullandı.
MBB Basın ve Halklar İlişkiler Daire Başkanı Bedrettin Gündeş ise açılış konuşmasında Mehmet Tüfekçi’yi tecrübesini ve bu dönemde iş dünyasının alması gereken önlemleri iş insanlarıyla paylaşıyor olmasından dolayı tebrik etti.
Tüfekçi: “Arçelik’i hijyen koşullarında yeniden kurduk”
Pandemi döneminde Arçelik’in dünyada ve Türkiye’de neler yaptığını anlatan Mehmet Tüfekçi, “Biz gerek Çin gerekse Avrupa’daki fabrikalarımız nedeniyle bu süreçle biraz daha erken tanıştık ve önlemlerimizi çok önce aldık” dedi. Bu dönemde dijital dönüşümün biraz zoraki ama hızlı olduğunu kaydeden Tüfekçi, biz Koç Grubu olarak bu dönemde sanki tüm birimleri kapatıp ardından İK’dan ithalat ve ihracat departmanına, pazarlamadan servislerimize kadar tüm birimlerimizi hijyen koşullarında yeniden kurduk” dedi. Ardından firma olarak bu dönemlerde uyguladıkları pazarlama yöntemleri hakkında bilgi veren Tüfekçi şunları anlattı:
“Ekonomik belirsizlik döneminde firmalar ilk olarak pazarlama bütçesinden tasarrufa gider, reklamları keser. Oysa yapılan araştırmalar daha çok reklam yapan, müşterisinin yanında olduğunu gösterip geleceğe dair ayakları yere basan güven içeren mesajlar veren firmaların belirsizlik dönemlerinden daha pozitif çıkış yakaladığını gösteriyor. Biz de Arçelik olarak reklamlarımızı artırarak sürdürdük. Bu dönemde ürün gamımızda yer almayan ihtiyaca uygun yeni ürünler ürettik. Bunlardan bir tanesi de tüm dünyanın ihtiyaç duyduğu solunum cihazı üretimiydi. Pazarlama ayağında da farklılıklar ortaya koyduk. Bunu servislerimiz başlattı. Dışarı çıkma yasağı olduğu dönemlerde bizlerin çalışmasına izin veriliyordu ve özellikle servise giden personelimiz 65 yaş üstü müşterilerinin diğer ihtiyaçlarını da karşılamaya başladı ve bu büyük beğeni topladı. Ayrıca bu dönemde online satışlarda ciddi artış yaşandı ve biz bu noktada da bir fark oluşturduk. Normalde e-ticaret üzerinden talep edilen ürünler İstanbul’daki depolardan yola çıkar ve Anadolu’nun her hangi bir yerine bu pandemi sürecinin de getirdiği sıkıntılar nedeniyle 15 günden önce ulaşmaz. Biz ise bayilerimizle birlikte hareket ettik ve Anadolu’nun herhangi bir yerinden gelen sipariş anında en yakın bayiye düştü. Bu sayede siparişten bir saat sonra teslimat yaptığımız dönemler oldu ve yürüttüğümüz böylesi farklı uygulamalar da pandemi sürecini başarıyla geçiriyoruz.”