Mersinli kadın girişimciler, işletmelerini daha ileriye taşıyabilmek için dijital çağın getirisi sosyal medyayı daha aktif kullanmanın yollarını arıyor. Bu kapsamda Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Facebook Sosyal Medya Platformu ile yaptığı iş birliği çerçevesinde kadın girişimcilere destek olmak adına ‘Sosyal Medya’ eğitimleri düzenliyor.
TOBB, Facebook Sosyal Medya Platformu iş birliğinde düzenlediği eğitimle, bir taraftan sosyal medya platformları üzerinden ticaret yapan kadınların sayısını artırırken diğer taraftan kadın girişimcilerin sosyal medyanın gücünü kullanarak daha verimli çalışmasına katkıda bulunmayı hedefliyor.
‘Sınırları Aşan Türkiye Projesi’ kapsamında, ‘Facebook She Means Business’ serisi altında 10 şehirde gerçekleştirilen eğitim, Mersin’de Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) ile TOBB Mersin Kadın Girişimciler Kurulu desteğiyle yapıldı. Mersinli kadın girişimcilerin yanı sıra girişimci adaylarının da katıldığı eğitim, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi (ETÜ) E-Ticarette Sürekli Eğitim Merkezi (E-Ticaret SEM) Eğitmeni Bora Önalan tarafından verildi.
Eğitimde kadın girişimciler, ticarette sosyal medyanın gücü, sosyal medya işletme sayfaları, işletme sayfalarının verimli kullanımı, potansiyel müşterilere erişim ve sosyal çevre dışındaki müşterilere erişim için hedef kitle seçimi ile reklam konularını uzmanından öğrendi. Ayrıca sosyal medyada görsel içerik hazırlama konusunda kullanılabilecek programlar örneklerle anlatıldı.
Harp: “Kadınlar güçlenirse ekonomi de güçlenir”
Eğitim öncesi söz alan TOBB Mersin Kadın Girişimciler Kurulu İcra Komitesi Yönetim Kurulu Başkanı Ayla Harp, sosyal medyanın herkes tarafından bilindiğini ancak yeteri kadar aktif kullanılmadığını söyledi. Ekonomik hayatta arzu edilen güçte yer almayan kadınların verilen eğitimlerin ardından dijital platformu daha profesyonel kullanarak öne çıkabileceğini vurgulayan Harp, “Kadın güçlenirse, ekonomimizin de güçleneceğine inanıyoruz” dedi. Bugün pek çok kadının evde yaptığı ürünü sosyal medya aracılığıyla pazarlayarak önemli bir ekonomik kazanç elde ettiğine dikkat çeken Harp, “Dolayısıyla bu alandaki gücün artması önemli. Bugün bahsettiğimiz platformlarda, nasıl daha etkin olabileceğimizi konuşacağız” ifadelerini kullandı.
Önalan: “Sosyal medyada inanılmaz potansiyel müşteri var”
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi (ETÜ) E-Ticarette Sürekli Eğitim Merkezi Eğitmeni Bora Önalan ise yaptığı sunumunda, girişimcilerin kaynaklarının kısıtlı olduğunu, bu nedenle kaynakların iyi değerlendirilmesi gerektiğini söyledi. Sosyal medyanın pazarlamada önem kazandığını vurgulayan Önalan, “Dünya mobile geçti. Artık tüm işlemlerimizi telefonlarla yapıyoruz. Raporlara göre aylık aktif Facebook kullanıcı sayısı 2,3 milyar kişi gözüküyor. Bu, inanılmaz bir topluluk ve potansiyel müşteri demek. Bu platform üzerinden daha çok kişiye ulaşmalıyız” dedi.
İnstagram ya da Facebook ayrımı yapmaksızın her iki platformunun da amacına uygun kullanılması gerektiğine değinen Önalan, İnstagram’da hızlı ve anlık etki yaratılırken, Facebook’ta yapılacak paylaşımlarla iletişim kurup, etkileşim sağlayıp, müşteri bağlarının güçlendirilebileceğini aktardı. Bu platformlarda işletme sayfası açmak için önce kişisel hesapların açılması gerektiğine de değinen Önalan, “Nasıl bir işletmenin sahibi varsa sosyal medyadaki işletme sayfasının da bir sahibi olmalı. Birden fazla platforma aynı anda girebilirsiniz. Ancak kaldırabileceğiniz yükün altına girin. Bu işe başladığınızda yavaş yavaş başlayın. Örneğin Facebook ve İnstagram ile başlayabilirsiniz” tavsiyesinde bulundu.
Bireylerin sosyal medyada interaktivitesi yüksek olan paylaşımlara ilgi gösterdiğine işaret eden Önalan, şunları söyledi:
“Bu işin bir ipucu, ABC’si yok. Paylaşımlarınız ve görseliniz etkili olmalı ki, arama motorunda en üst sırada çıkabilin. Sosyal medyada müşterilerinizin sizi bulmasını istiyorsanız, bilgileriniz güncel ve doğru olmalı. Ancak kişisel telefon numaranızı bu platformlara girmenizi tavsiye etmem. İkinci bir hat alıp, onu paylaşabilirsiniz. İçerikleri hazırlarken, düzenli çalışmalısınız. Her zaman bilgisayar başında olmayabilirsiniz. Önceden mesaj ve görsellerinizi hazırlayın. Uygun zamanı hedef kitlenize göre siz kendiniz belirleyebilirsiniz. Ölçerek ve kendinizi deneyerek uygun zamanı bulabilirsiniz.”