Kentteki kurum ve kuruluşların desteği ile oluşturulan Mersin Çocuk Üniversitesi ilk ar-ge çalışmasına başladı. Yenişehir İlkokulu 1 C sınıfında yürütülen pilot proje sonunda yenilikçi öğretim tekniklerinin belirlenip Milli Eğitim Bakanlığı’na bir eğitim modeli olarak sunulması planlanıyor.
Mersin Valiliği, Büyükşehir Belediyesi Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO), Mersin Üniversitesi ile Ortadoğu Teknik Üniversitesi işbirliğinde oluşturulan Mersin Çocuk Üniversitesi ilk ar-ge projesini başlattı. Mersin Çocuk Üniversitesi koordinasyonunda Mersin Üniversitesi Çocuk Uygulama ve Araştırma Merkezi, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Yenişehir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Yenişehir Rehberlik ve Araştırma Merkezi ile Yenişehir İlkokulu işbirliğinde ‘Mersin Çocuk Üniversitesi Yenilikçi Öğretim Uygulamaları Pilot Çalışması’ yürütülüyor.
Proje hakkında bilgi vermek ve projeye dahil olan 30 minik öğrenciyi tanıtmak adına Proje Koordinatörü Soner Yurttaş, Yenişehir İlkokulu Müdürü Ali Berk ve sınıf öğretmeni Gülçin Şahin Köklüdağ, öğrencilerle birlikte MTSO Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aşut’u ziyaret etti. Ziyaret sırasında minik öğrenciler sordukları sorularla Yönetim Kurulu Başkanı Aşut’u daha yakından tanımaya çalışırken Proje Koordinatörü Soner Yurttaş çalışmalar hakkında bilgi verdi.
Bu proje ile çocukları ezberci eğitim modelinden uzaklaştırmak istediklerini anlatan Yurttaş, şunları söyledi:
“Bu kapsamda eğitim ortamını iyileştirerek sınıf içinde gerçekleştirilecek uygulama ve faaliyetlerle ortamın destekleyici ve kolaylaştırıcı olması sağlanacak. Duruma dayalı öğrenme perspektifi ile yenilikçi eğitim uygulamaları geliştirilip öğrencilerin ezberci öğretim sisteminden uzaklaştırılması, öğrenmeyi öğrenmiş, ilgi ve yeteneğine uygun beceriler geliştirmiş, özgün düşünce ve projeler geliştirebilen, edinimlerini hayatlarına yansıtıp kullanabilen bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlanacak.”
“16’sı akademisyen 28 danışmanla çalışıyoruz”
30 öğrenci ile çalışmaya başladıklarını ifade eden Yurttaş, 4 yıllık eğitim sürecine yayılan bir model hedeflediklerini anlattı. Projeyi 16’sı akademisyen olmak üzere toplamda 28 danışman ile sürdürdüklerini dile getiren Yurttaş, her bir danışmanın eğitim sürecine katkı sağladığını ve sağlanan bu katkılarla öğrencilerin öğrenme yetilerini geliştirmeye çalıştıklarını söyledi. Gelecek yıl 4 merkez ilçede 4 sınıfa daha bu projeyi yaymak istediklerini bildiren Yurttaş, sonraki yıl ise okul sayısını 13’e çıkarmak istediklerini ifade etti. Proje sonunda yeni öğretim metodlarını içeren bir rapor hazırlayacaklarını açıklayan Yurttaş, ardından bu raporu Milli Eğitim Bakanlığı’na sunarak yenilikçi öğrenme tekniklerini oluşturmak istediklerini söyledi. Yurttaş sözlerini, “Türkiye’ye model bir çalışma oluşturmayı hedefliyoruz” diyerek tamamladı.