MERSİN TİCARET VE SANAYİ ODASI
Türkçe English
MTSO 13. Yıl
ÇAĞRI MERKEZİ 0850 304 33 33
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin Cennet Cehennem

Memur değil, girişimci bir Türkiye olmalıyız 15.03.2017 tarihinde yayınlandı

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aşut, aylık olağan basın buluşmasında yaptığı konuşmada girişimciliğin önemine dikkat çekerek bu alanda Oda’nın yaptığı çalışmaları anlattı. Memur değil girişimci bir Türkiye için mücadele verdiklerini vurgulayan Aşut, Türkiye’nin toplumsal huzur ve refahı bu sayede yakalayabileceğini söyledi.


Memur değil, girişimci bir Türkiye olmalıyız

MTSO Mart ayı Basın Toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıda MTSO Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aşut’a Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Nuh Yükselgüngör ile MTSO Eğitim ve Kalkınma Vakfı Başkanı Sadık Çağatay Güneş de eşlik etti. Toplantıda Mart ayında gerçekleştirilen çalışmalara değinen Başkan Aşut, ardından sevindirici bir haber paylaşarak, Akdeniz Turizm Forumu MEDITOUR 2016 çerçevesinde Mersinli bir firma tarafından çekilen ‘Mersin’in Gizemi’ isimli tanıtım filminin ITB Berlin Fuarı’nın bir parçası olan Golden City Gate Turizm Filmleri Yarışması’ndan üçüncülükle döndüğünü açıkladı.
Konuşmasına genç ve kadın girişimci sayısını artırmaya yönelik çalışmaların devam ettiğini bildirerek başlayan Şerafettin Aşut, MTSO Eğitim ve Kalkınma Vakfı’nın da sektörel ve mesleki eğitimlerinin sürdüğünü söyledi.
“Girişimcilik bizim için hayati bir konu” diyen Aşut, özellikle yeni girişimcilerin zor ekonomik şartlarda kısa sürede yok olmaması, çalışmalarını uzun soluklu sürdürebilmesi için yoğun mücadele verdiklerini anlattı. Bunu için Mart ayında KOBİ Akademi Projesi’ni başlattıklarına değinen Aşut, şöyle konuştu:
“Ülkemizin firma yaş ortalaması çok genç. 100 yılı aşan firma sayımız yok denecek kadar az. Bunun arkasında memurluğa meyilli bir millet olmamızın, ülkemizde girişimcilik kültürünün geç oluşmasının yanında, başka nedenler de var. Bunun temel nedenlerinden birisi; ne yazık ki oyunu ekonominin evrensel kurallarına göre oynamıyor olmamız. Gelişmiş dünya ekonomileri şirketlerde kurumsallaşmaya giderken, biz ne yazık ki, geleneksel, tek kişiye bağlı aile şirketi mantığından sıyrılamadık. Ürünlerimizi ve firmamızı markalaşma konusunda bir adım öteye taşıyamadık. Bunun için işe başlarken doğru başlamak ve bilgiyle başlamak için KOBİ Akademi’nin büyük katkı sunacağına inanıyorum.”
Sürekli değişen dünya ekonomisinin sürekli eğitimi zorunlu kıldığına dikkat çeken Aşut, KOBİ Akademi ile yeni kurulan firmalara kurumsallaşmadan markalaşmaya, Türk Ticaret Kanunu’ndan SGK Mevzuatı’na, İş Kanunu’ndan muhasebe konusuna kadar birçok alanda eğitim verileceğini anlattı. “Memur bir Türkiye değil, girişimci bir Türkiye olmak zorundayız” diyen Aşut, tüketen değil, üreten bir Türkiye’nin toplumsal huzur ve refah sağlayabileceğine dikkat çekti.

“Mersin tanıtım filmimiz 3’üncü oldu”
Toplantıda basın mensupları ile güzel bir haberi de paylaşan Şerafettin Aşut şu bilgileri verdi:
“MTSO olarak, Akdeniz Turizm Forumu MEDITOUR 2016 çerçevesinde, Mersin için hazırlattığımız ve bir Mersin firmamızın çektiği ‘Mersin’in Gizemi’ adlı tanıtım filmimiz, ITB Berlin Fuarı’nın bir parçası olan Golden City Gate isimli Turizm Filmleri Yarışması’nda 42 katılımcı kent arasında üçüncülük ödülü kazandı. Bu vesile ile Mersin böylesi önemli bir fuarda tekrar gündeme geldi, film binlerce insan tarafından seyredildi. Önemli bir imaj ve tanıtım çalışması oldu. Hazırlanmasında emeği geçenlere teşekkür ediyorum. Her alanda Dünya kalitesinde iş yapan bir Mersin, hedefimizdir. Bunu çeken firmanın bir Mersin girişimcisi olması ise ayrıca gurur mesesidir.”
Turizme yönelik çalışmaların bununla da sınırlı olmadığını ifade eden Aşut, mevcut konjonktürel atmosfere rağmen, sektörde mevcudiyeti korumak ve bu alanda gelecek vizyonumuzu ortaya koymak adına kruvaziyer endüstrisinin en büyük fuarı olan Seatrade 2017'de yer almayı sürdürdüklerini açıkladı. Bu sene, TURSAB, İzmir Ticaret Odası, Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi, Cruise Türkiye, Tura Turizm, Çeşme Limanı, İstanbul Shipping ve THY'nin katılım sağladığı stantta MTSO’nun da yer aldığını kaydeden Aşut, “Bildiğiniz üzere turizm her şeyden önce bir imaj çalışmasıdır. Bir yerde başlattığınız çalışmanın devamını getirmezseniz o güne kadar yapmış olduğunuz yatırımın tamamını çöpe atmış olursunuz” ifadelerini kullandı.
Kendisine yeni destinasyon arayışında olan kruvaziyer endüstrisi için Mersin'in en güvenli ve karlı limanlardan birisi olduğunu anlatmayı görev edindiklerini dile getiren Aşut, “Bunu kaynaklarımızı etkin ve verimli kullanarak gerçekleştirmeye çalışıyoruz. Bu noktada halihazırda orada Mersin'i ve tüm Türkiye'yi temsil etme çabasında olan herkesi kutluyorum” dedi.

“Güvenli ticaretin devamı için TBİM önemli”
Basın toplantısı sonunda soruları yanıtlayan Şerafettin Aşut, bir basın mensubunun Avrupa’da yaşanan sıkıntıları ve Türkiye’nin dış ticaretinde AB ülkelerinin büyük önem taşıdığını hatırlatarak bu sürecin atlatılması noktasında nasıl bir pozisyon alınması gerektiğini sorması üzerine şu yanıtı verdi:
“Öncelikle yaratılan tüm olumsuz süreci protesto ederek sözlerime başlamak istiyorum. Sonuç olarak iş dünyası karşılıklı işbirliğini sürdürmek zorundadır. Mersin ticaretinin de devam etmesi gerekiyor. Bu nedenle alternatif pazarların bulunması büyük önem taşıyor. Biz bugüne kadar bunun mücadelesini verdik ve Ticari Bilgi ve İstihbarat Merkezi (TBİM) projemiz de alternatif pazarların geliştirilmesi düşüncesiyle doğdu. Bugün geldiğimiz noktada bu projemizin önemi daha çok fark ediliyor. TBİM ile güvenli ticaretin devamını sağlayabiliriz. Firmalarımıza nokta atışı alternatif pazarlar göstermeye hazırız. Bu yöndeki çalışmalarımıza ağırlık vereceğiz.”
 

 



Sayfa gönderiliyor. Lütfen bekleyiniz

ARKADAŞINA GÖNDER