Toros Üniversitesi tarafından ‘Açılması Planlanan Uluslararası Havaalanının Çukurova Bölgesi Kalkınma Stratejisine Ekonomik ve Sosyal Etkileri’ konulu panel düzenlendi.
Toros Üniversitesi İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Süleyman Türkel’in moderatörlüğünü üstlendiği panelin konuşmacıları arasında Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aşut ile Çukurova Üniversitesi İİBF İktisat Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mahir Fisunoğlu yer aldı.
Lojistiğin dünyanın önemli kaynaklarından birisi olduğunu belirterek sözlerine başlayan MTSO Yönetim Kurulu Başkanı Aşut, “Lojistik alternatifleriniz yoksa sizin hiçbir şekilde dünyaya mal satma şansınız olamaz. Rekabet gücünüz azalır, bir yere gelir tıkanırsınız. Mersin’in, Çukurova’nın şu anda yaşadığı gibi. Denizimiz var, demiryolumuz var, karayolumuz var ama havayolunda eksiğimiz var. Bu eksik bizim ticaretimizin artması önündeki önemli engellerden biri olarak değerlendirilebilir” dedi.
Mersin’in Türkiye’nin en büyük kesme çiçek üretim bölgesi olmasına rağmen Antalya’nın lojistik gücünü kullanarak bu alanda Mersin’in önüne geçtiğine dikkat çeken Aşut, “Biz buradan niye yapamıyoruz? Çünkü çok hassas bir ürün ve havayolu ile seri sevk edilmesi gerekiyor. Biz buradan ürünü Antalya’ya gönderene kadar birçok malımız bozuluyor. Bu örnek bile tek başına Çukurova Uluslararası Havalimanı’nın ihtiyaç olduğunu gösteren önemli göstergedir” ifadesini kullandı. Rakamsal verilerle mevcut durumu özetleyen Aşut, sözlerini şöyle tamamladı:
“Adana Havalimanı’nın 2002 yılında 10 bin civarında olan gelen-giden uçak trafiği, 2017 yılsonu itibariyle 45 bine yaklaşmıştır. Gelen giden yolcu trafiği ise 2002 yılında 685 bin dolayından 2017 yılında 5,6 milyona ulaşmıştır. Ticaret açısından ilimizin 2002 yılında ihracatçı firma sayısı 530 iken, 2017 yılında bu rakam bin 340’a, ihracat yapılan ülke sayısı ise 124’ten 170’e ulaşmıştır. Çok önemli rakamlar bunlar. Biz Çukurova’yı yeni bir endüstri bölgesi, refah düzeyinin arttığı bir bölge olarak tarif ediyoruz. Bizim kısa sürede havaalanını faaliyete geçirmemiz gerekiyor. Bir taraftan havaalanı yapılırken diğer taraftan hava kargo ile taşınması uygun olabilecek katma değerli ürünleri ortaya koyabilecek çalışmalara da devam etmemiz gerekiyor”
Çukurova Üniversitesi İİBF İktisat Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mahir Fisunoğlu ise Çukurova Bölgesi’nin ithalat ve ihracat potansiyeline değinerek, bölgesel bir havaalanı ile kargo taşımacılığının neden gerektiğini anlattı.