MERSİN TİCARET VE SANAYİ ODASI
Türkçe English
MTSO 13. Yıl
ÇAĞRI MERKEZİ 0850 304 33 33
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin Cennet Cehennem

“TURİZM, BARIŞ VE DİYALOG AÇISINDAN ÖNEMLİ BİR ARAÇ” 13.11.2015 tarihinde yayınlandı

Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi Başkanı Dr. Michael Frenzel, 1. Uluslararası Kardeş Şehirler Turizm Zirvesi’nde yaptığı konuşmada dünya turizmindeki gelişmeler hakkında bilgi verdi. Turizmin barış ve diyalog açısından önemli bir araç olduğunu anlatan Frenzel, ‘endüstri’ olarak nitelendirdiği bu sektörün gelişiminin yalnızca ekonomi değil, dünya barışı açısından da önem taşıdığını vurguladı.


“TURİZM, BARIŞ VE DİYALOG AÇISINDAN ÖNEMLİ BİR ARAÇ”

Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi’nin 140’tan fazla küresel turizm şirketini temsil ettiğini, bu nedenle dünya turizmindeki gelişmeleri anlatmak istediğini kaydeden Michael Frenzel, şöyle konuştu: 
“Turizm, dünyada her zaman değeri, olduğundan az gözüken bir endüstri. İnsanların çoğu, turizmi hafif bir endüstri olarak görüyor. Oysa rakamlar bunun tam tersini gösteriyor. Bu endüstrinin büyümesine bakarsanız dünya ekonomisine 7,5 trilyonluk bir katkı sağladığını görürsünüz. Her yıl yaklaşık yüzde 8-10 arasında büyüyor. Dünyada 277 milyondan fazla kişiye istihdam sağlıyor. Dünyadaki her 10 kişiden en az birisinin turizmle bağlantısı var. 1950’li yıllarda 25 milyon insan sınır ötesi seyahat ederken geçen yıl bu rakam 1,3 milyara ulaştı. Şu anda 1,8 milyar seviyesinde ve gelecek yıl 2 milyara çıkması bekleniyor.”

“Vize sorunu çözümlenmeli”
Turizmin gelişmesi için önemli konulardan bir tanesinin de vize olduğuna dikkat çeken Michael Frenzel, her yıl yaklaşık 110 milyon vize verildiğini anlattı. “Yani kağıtlar, damgalar, prosedürler uygulanıyor” diyen Frenzel, 1950’li yıllardan bu yana vize uygulamalarında hiçbir değişim yaşanmamasından şikayetçi oldu. Oysa turist sayısının ve vizeye duyulan ihtiyacın arttığını kaydeden Frenzel, e-vize uygulamalarının denenmeye başladığını ve bunun yaygınlaştırılması, sınır ötesi seyahatin farklı şekilde değerlendirilmesi gerektiğini söyledi. 
Sınır ötesi seyahatlerdeki artışın bir takım dezavantajları beraberinde getirdiğine de değinen Frenzel, bu ilgi artışına karşı destinasyonların kendisini koruması, aşırı kalabalıktan kaçınması gerektiğini ve bu büyümenin iyi yönetilmesi gerektiğini söyledi.

“Turizmi etkileyen 3 mega trend var”
Turizmi etkileyen trendlere de değinen Michael Frenzel, 3 mega trend bulunduğunu anlattı. Bunlardan ilkinin küresel değişim, ikincisinin dijital değişim ve üçüncüsünün ise tecrübeye dayalı değişim olduğunu belirten Frenzel ardından bu ana başlıkları şöyle açıkladı: 
“Turizmde küresel bir değişim yaşanıyor. İnsanların geldiği kaynak pazarlar değişiyor. En büyük kaynak pazarlar Amerika ve Avrupa iken şimdi Çin, Rusya gibi yeni kaynak pazarlar geldi. İkincisi dijital değişim. Artık turistler dijital kaynakları kullanarak yolculuklarına yön veriyor, rezervasyonlarını yaptırıyor, biletini kendisi alıyor. Akıllı telefonlar iyi değerlendirilmeli. Son değişim de deneyim ekonomisi. Sürekli seyahat edenler deneyim kazanıyor ve deneyimlere daha fazla odaklanarak seyahat ediyorlar.”

“Avrupa’ya odaklan ama Asya’yı da unutma”
Pazarlar hakkında da bilgi veren Michael Frenzel, ‘Avrupa’daki turistlere odaklanmaya devam edin ama Asya’yı da unutmayın’ tavsiyesinde bulundu. Özelikle Çin ve Hindistan ekonomilerinin büyümeye başladığını ve orta sınıfın da seyahatlerinin arttığını kaydeden Frenzel, “Artık çok değişik bölgelerden turistler geliyor. Bunun için bulunduğumuz yerleri hazır tutmalıyız. Yabancı dil, kültür, yemek çeşitleri açısından kendimizi hazırlamalıyız. Örneğin Hintliler vejetaryen yemek sever ve onlara uygun menüler oluşturabilmeliyiz” dedi. 
Gelişen teknolojiyi kullanarak kişiye özel hizmetler verilebilmesi gerektiğine dikkat çeken Frenzel, yaşanan şehirlerle ilgili aplikasyonlar oluşturulması gerektiğini anlattı. “Dijital dünyamızda kendi imkanlarınızla platformlar kurmalısınız” diyen Frenzel, oluşacak aplikasyonlarda turizm alanları, müze giriş bilgileri, restoran bilgileri bulunması gerektiğini söyledi. 
Günümüzde müşteri profilinin değiştiğini de vurgulayan Michael Frenzel, artık değişik küme türleri bulunduğunu ve spor turizmi, kongre turizmi gibi ihtiyaca göre ürün sunumu gerçekleştirilmesi gerektiğini anlattı. “Bunu yaparken profilinizi de korumalısınız” uyarısında bulunan Frenzel, diğer destinasyonlarla aynı hale gelinmemesi gerektiğini, turistlerin otantik deneyimler istediklerine vurgu yaptı. 
Zirve aile fotoğrafı çekilmesiyle sona erdi.



Sayfa gönderiliyor. Lütfen bekleyiniz

ARKADAŞINA GÖNDER