Dış ticaret verileri kullanılarak hedef pazar araştırması matrisi hazırlama yönetimi, MTSO Atölye1886 tarafından gerçekleştirilen eğitimle, Oda Üyelerine anlatıldı.
Üyelerin dış ticarete, Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu (GTİP) özelinde pazar araştırması yapabilme kabiliyeti kazanabilmesi, potansiyel ve kesin müşteri bilgilerine erişimlerinin desteklenmesi amacıyla, Dış Ticaret Hedef Pazar Araştırması ve Hedef Müşteri İstihbaratı Eğitimi düzenlendi. Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Atölye1886 tarafından gerçekleştirilen ‘Dış Ticaret Hedef Pazar Araştırması ve Hedef Müşteri İstihbaratı Eğitimi’nde, halihazırda dış ticaret yapan ve dış ticaret tecrübesi olan 20 katılımcı, uygulamalı olarak eğitim aldı. Dış ticaret verileri kullanılarak hedef pazar araştırması matrisi hazırlama yöntemi uygulamalı olarak katılımcılarla paylaşılırken, örnek senaryolarla matrisin yorumlanması da yapıldı. İki gün süren eğitimde katılımcılara, belirlenen hedef pazarlarda, potansiyel müşteri ve kesin müşteri bilgilerine nasıl ulaşıldığı da aktarıldı.
Eğitimin içeriğinde yer alan konu başlıkları ise şöyle;
Hedef Pazar Matrisi Hazırlama
GTİP Tespiti
GTİP Bazında Dünya Ölçeğinde İthalatçı ve İhracatçı Ülkelerin Tespiti
Büyüyen-Küçülen Pazarlar
Rakip Sorgulama ve Analizi
Büyüme Eğilimi Olan Pazarlar
Hedef Pazar Belirleme Kriterleri
Hedef Pazar Tespiti
Matris yorumlama
Vaka Çalışması
Belirlenen Hedef Pazarlarda Potansiyel Müşteri Bilgilerine Erişim
Hedef Pazar İçin Vergi, Kota vd. Sorgulama
Hedef Müşteri Gruplarının Tespiti
Firma Veri Tabanları
Konşimento Bilgileri
Bilanço ve Mali Tablolara Erişim
Hedef Müşteri Bilgilerine Erişim
İhale sorgulama ve takip