Mersin Limanı’nda artan yoğunluk nedeniyle oluşan sıkıntıların çözümüne yönelik çalışmalar devam ediyor. Mersin Ticaret ve Sanayi Odası’nda (MTSO) sektör paydaşlarıyla birlikte düzenlenen istişare toplantısı sonrasında ikinci aşamada Mersin İnternational Port (MIP) yetkilileriyle temasa geçildi. MTSO Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Sefa Çakır başkanlığında Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mustafa Özdamar ve ilgili komitelerin komite başkan ve yardımcılarından oluşan heyet, MIP Genel Müdürü Ajay Kumar Singh ve ekibiyle bir araya gelerek sorunları paylaştı.
Görüşmede istişare toplantısında belirlenen sıkıntıları ve çözüm önerilerini aktaran MTSO Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Sefa Çakır, “Her iki tarafın da mutlu olacağı bir düzen oluşturmalıyız” dedi. Limanda yaşanan sorunlarla ilgili çok fazla ses çıkmaya başladığını bunun üzerine ilgili tüm paydaşları bir araya getirip görüşerek sorunları tek elden takip etme kararı aldıklarını belirten Çakır, “Amacımız çok ses değil, bu sesleri tek sese çevirip beraber nasıl çözebileceğimizi tespit etmekti. Hem sizi rahatlatmak hem de kendi içimizde işbirliği yapmaktı. Bugün ikinci aşamada birlikte neler yapabileceğimizi konuşmak için bir araya geldik” ifadelerini kullandı.
Liman içi işlemlerin hızlanabilmesi adına neler yapılabileceğinden karşılaşılan bürokratik engellerin nasıl hızlı aşılabileceğine kadar birçok konunun değerlendirildiği toplantıda MIP’nin bu sorunları gidermeye yönelik yürüttüğü yeni çalışmalar hakkında bilgi de alındı. MIP Ticaret Müdürlüğü çatısı altında kurulan ve önümüzdeki günlerde hizmete başlayacak olan Müşteri Hizmetleri birimi aracılığıyla sorunlara daha hızlı çözüm üretilebileceği belirtilen toplantıda işlemleri hızlandıracak ekipman yatırımları ve teknoloji yatırımlarıyla ilgili bilgi aktarıldı. Kapılar Projesi’nin son durumuna değinilip üzerinde yapılabilecek iyileştirme çalışmaları değerlendirildi.
MIP Genel Müdürü Ajay Kumar Singh ise son dönemlerde artan sıkışıklığın sebeplerini 3 maddede şöyle özetledi:
“Limana gelen gemilerin bazıları konteyner gemisi olarak dizayn edilmemesine rağmen konteyner gemisi olarak kullanılıyor. Benzer boyutlardaki diğer gemiler yükleme planıyla geldiği ve sistemi belli olduğu için 6 saatte boşaltılabilirken bu gemilerin yük boşaltması taşıdığı riskler nedeniyle 24 saati bulabiliyor. Bu gemilerin sayıları dönemsel olarak değişince liman sıkışıklık oranları da değişiyor. Örneğin şu anda açıkta bekleyen 21 geminin 7 tanesi bu şekilde. İkinci olarak gümrük işlemleri nedeniyle yaşanan gecikmeler. Son dönemlerde gemiler gümrük işlemleri ya da yanaşma işlemlerini tamamlamadan rıhtıma geliyor ve sabah 6’da yanaşmasına rağmen faaliyet 12’de başlayabiliyor. Bu da zaman kaybı oluşturuyor. Son olarak son dönemlerde daha çok küçük gemi gelmesi de zaman kaybettiren bir diğer unsur olarak gösterilebilir.”