Karayolları 5. Bölge Müdürü Yakup Dost, Mersin’de devam eden ulaşım altyapı projeleri hakkında bilgi verdi. 277 kilometrelik Mersin – Antalya arası karayolu çalışmalarının 42,5 kilometresi dışında kalan bölümün bölünmüş yol olarak tamamlandığını bildiren Dost, 2 adet de tünelin açıldığını söyledi. 8 tünelin ise inşaatının devam ettiğini kaydeden Dost, bunlardan 6’sının bu yıl açılacağını anlattı. Aynı zamanda şehir içi yol çalışmalarına da değinen Dost, Mersin – Adana arası yol çalışmasının da devam ettiğini ve iki yıl içinde tamamlanmasının planlandığını söyledi.
Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Meclis Başkanı Mahmut Arslan, Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aşut, Meclis ve Yönetim Kurulu üyeleriyle birlikte Karayolları 5. Bölge Müdürü Yakup Dost’u ziyaret ederek çalışmalar hakkında bilgi aldı. Meclis Başkanı Mahmut Arslan, Meclis olarak hem hayırlı olsun ziyaretinde bulunmak hem de devam eden projeler hakkında bilgi almak istediklerini söylemesi üzerine 5. Bölge Müdürü Yakup Dost şu bilgileri verdi:
“Biz Bölge Müdürlüğü olarak 7 ilden sorumluyuz. Toplam 5 bin 540 kilometre yol ağımız var. Bunun bin 500 kilometresi Mersin’de. Bunun ise 155 kilometresi otoyol, 505 kilometresi devlet yolu ve 840 kilometresi il yolu. En önemli projelerimizden bir tanesi Mersin – Antalya yolu. Tamamı 227 kilometre olan bu yolun 42,5 kilometresi dışında kalan bölümün tamamı bölünmüş yol haline geldi.”
Bu güzergah tamamlandığında 22 adet de tünel yapılmış olacağını bildiren Dost, “Bunlardan 3 tanesi tamamlanarak trafiğe açıldı. 8 tanesinin inşaatı sürüyor ve bu yıl 6 tüneli daha trafiğe açacağız. Böylece trafik daha da rahatlayacak” dedi.
“Trafik ışıkları arasında senkronizasyon sağlanacak”
Yapılan düzenlemelerle Mersin Silifke arası yolu disipline ettiklerine de değinen Yakup Dost, bu yolun da mevcut durumda daralmış gözükmesine rağmen tamamlandığında kapasitesinin artacağını anlattı. Özellikle trafik ışıkları üzerinde yeni bir çalışma yürüttüklerini bildiren Dost, yeşil dalganın geliştirilmiş bir sistemini uygulamaya çalıştıklarını, trafik ışıkları arasında bir senkronizasyon oluşturulması projesinin devam ettiğini anlattı. Mersin’den Silifke’ye 46 adet trafik ışığı bulunduğunu dile getiren Dost, bu sisteme geçilmesiyle birlikte trafiğin daha da rahatlayacağını bildirdi.
Silifke – Mut arası yol çalışmalarının da devam ettiğini açıklayan Yakup Dost, şu bilgileri verdi:
“Göksu Nehri’nden sonra Mut çıkışına kadar devam eden yolun 69 kilometresinin ihalesi yapıldı. Bu alanda toplam 10 tünel ve 10 viyadük bulunmakta. Göksu Nehri’ni de asma köprü ile geçeceğiz. Bunun ihalesi de yapıldı. Nehir’e kadar olan bölümün ihalesi de 5 ay içinde yapılacak. Şu anda tek sorun Erdemli’de yaşanıyor. Alt ya da üst geçit yapılması için çalıştık ancak sonuç alınamadı, çevreyolu yapılmasına da uygun değil. Oto yollar tek kurtuluş olacak ancak otoyol yapımı da uzun vadeli projeler.”
“Mersin – Adana yolu 2 yılda tamamlanır”
Şehir Merkezi’ndeki çalışmalara da değinen Yakup Dost, şehir merkezinde özellikle liman kavşağında ciddi sorunlar yaşandığına dikkat çekti. Bu nedenle Mersin – Adana yoluna odaklandıklarını bildiren Dost, bu konudaki projeleri tamamladıklarını, ilk bölüm olan yaklaşık 8 kilometrelik alanın ihalesinin de yapıldığını bildirdi. Liman önünde 960 metre viyadük yapılacağını kaydeden Dost şu bilgileri verdi:
“Ana yolu üste alacağız. Liman ve hal girişi ise viyadüğün altından açılacak. Adana’ya kadar yol 8 şerit olacak. 2 geliş, 2 gidiş ve yan yollar olacak. Yalnız, liman kavşağında yer altı yapılarda bazı sorunlar var. Ancak biz çalışmayı yine de başlattık. Çalışmalar devam ederken trafiği aksatmamak amacıyla servis yolları yapacağız. Çalışmalarımız tamamlandığında Mersin Liman kavşağında Tüm bu çalışmanın 2 yılda tamamlanması hedefleniyor.”
Yakup Dost turizm alanı ve havaalanı yol çalışmalarının da devam ettiğini açıkladı.
Dost’un açıklamaları sonrasında söz alan MTSO Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aşut, Dost’a yeni görevinde başarılar dileyerek kendisine her türlü desteği vermeye hazır olduklarını söyledi.