Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Sefa Çakır, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu ev sahipliğinde, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, ilgili bakanlar, Oda ve Borsa başkanlarının katılımıyla TOBB İkiz Kuleler'de gerçekleşen TOBB Ekonomi Şurası’na katıldı. Toplantıda Mersin’in ekonomik yapısı hakkında bilgi veren Çakır, ardından kentin taleplerini aktardı. Mersin Ana Konteyner Limanı ile Çeşmeli - Taşucu Otoban Projesi’nin tamamlanması için destek istedi.
TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ev sahipliğindeki TOBB Türkiye Ekonomi Şurası’na, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz ve Oda-Borsa başkanlarının yanı sıra; Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar ile Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanı İbrahim Şenel katıldı. Toplantıda söz alan MTSO Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Sefa Çakır, Mersin’in 6 milyar doları aşan ihracatı ve 2023 sonu için 9 milyar dolara ulaşacak ihracat beklentisiyle Türkiye’nin en önemli üretim ve ihracat kentleri arasında yer aldığını bildirdi. Ardından kentin taleplerini dile getiren Çakır şunları söyledi:
“Mersin Ana Konteyner Limanı Türkiye’yi Akdeniz’de rakipsiz hale getirir”
“Mersin, tarımın ve lojistiğin başkenti, katma değer yaratan sanayinin yükseldiği bir nokta, yenilikçi turizm adımlarının arttığı nadide bir kenttir. Mersin bir liman kentidir. Limandan dolayı, dış ticaret ve lojistik sektörünün en fazla geliştiği iller arasındadır. Mevcut limanımızda her ne kadar kapasite artırmaya yönelik yatırımlar yapılsa da, bu yatırımlar ancak birkaç yılı kurtarabilecek ölçektedir. Çünkü limanımızın iş hacmi her yıl artmaya devam ediyor. Ama genişleme alanı ne yazık ki sınırlı. Ulaştırma Bakanlığımız, 2008 – 2009’larda Filyos, Çandarlı ve Mersin’de 3 tane ana konteyner limanı yapma kararı almıştı. Bunlardan Filyos tamamlandı, Çandarlı tamamlanmak üzere ama Mersin’de yer tespiti yapılmasına rağmen henüz atılmış bir adım yok. Ülkemizin dış ticaretini artırmada önemli bir etken olacağını düşündüğümüz Mersin Ana Konteyner Limanı’nın yapımı için yardımlarınızı talep ediyoruz. Mersin Ana Konteyner Limanı Türkiye’yi, Doğu Akdeniz başta olmak üzere, tüm Akdeniz’de rakipsiz bir lojistik merkez haline getirecektir. Bunu görüyoruz, desteğinizi talep ediyoruz.”
“Mersin’in batısını ülke ekonomisine katkı sunar hale getirmeliyiz”
Ana konteyner limanı sonrasında ihalesi tamamlanan ancak yapımına başlanamayan Çeşmeli – Taşucu Otoyolu 1.Etap Projesi’ne dikkat çeken Başkan Hakan Sefa Çakır, bu projenin de Mersin’in batısını kent ekonomisine entegre edecek önemli bir yatırım olacağını kaydetti.
Büyüyen ekonominin, artan üretim ve ihracat yükünün, gelişen turizm potansiyelinin, son yıllarda özellikle gerek deprem kaynaklı gerekse Rusya ve Ukrayna savaşı sonrası kentin aldığı büyük göçün, Türkiye’nin en önemli ve büyük yatırımlarından olan nükleer santralin yarattığı hareketliliğin kentin trafiğinde büyük sorun oluşturduğunu dile getiren Çakır şöyle konuştu:
“Mersin’in 5 önemli ilçesi kentin batısındadır. Bir saatte gitmemiz gereken bir ilçemize 5 saatte gidebiliyoruz. Mersinden ilçelerimize gitmek neredeyse başka bir kente gitmekten daha zor hale geldi. Bu otoban ile Mersin ilçelerine daha kolay erişim sağlanacaktır. Bu anlamda Çeşmeli–Taşucu Otoyolunun tamamlanması Mersin’in batısını da ülke ekonomisine daha çok katkı sunar hale getirecektir.” dedi