MTSO 41 No’lu Lojistik Hizmetleri Meslek Komitesi üyeleri yüksek taşıma maliyetlerinden şikayetçi. Konuyla ilgili değerlendirme yapan Meclis Üyeleri, taşımaların yüksek maliyetler nedeniyle farklı bölgelere kaydığını anlatıyor.
Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) 41 No’lu Lojistik Hizmetleri Meslek Komitesi Meclis Üyeleri sektörde yaşanan sıkıntıları değerlendirdi. Üzerinde durulan öncelikli konular Mersin Nakliyeciler Sitesi ve sektördeki yüksek maliyetler oldu. Mersin Limanı’ndaki yüksek masraflar nedeniyle kent adına önem taşıyan dökme yükün İskenderun Limanı’na yönelmesi, Amerikan ambargosu nedeniyle sektörde yapılan sigortaların İran taşımalarını kapsamıyor olması ya da önümüzdeki yıldan itibaren sektör
den talep edilecek yüksek maliyetli belge sayısının artacak olması da ele alınan konular arasında yer aldı.
İlça: “Mersin’e yakışır bir Nakliyeciler Sitesi istiyoruz”
İlk olarak uzun süredir üzerinde çalışılan Mersin Nakliyeciler Sitesi’ne değinen 41 No’lu Meclis Üyesi ve Özkiraz Nakliyat Sahibi Murat İlça, yeni bir site yapmak istediklerini hatırlatarak bu konuda yer tespiti aşamasında olduklarını anlattı. Mevcut yerin fiziki olumsuzluklarının firmaları mağdur ettiğini vurgulayan İlça, “Yağmur yağdığı dönemlerde binalarımız suyla doluyor, derme çatma yerlerde çalışıyoruz. Yollarımız çok kötü. Lojistik kenti Mersin’e yakışmayacak bir tablo. Kentimize ve sektörümüze yakışır bir Nakliyeciler Sitesi istiyoruz” dedi.
Konuyla ilgili son olarak Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer ile görüştüklerini hatırlatan İlça, “Bu görüşmemizin bir ölçüde sonuç getirdiğini söyleyebilirim.Kira bedelinin düşürülmesi adına adım atıldı. Yeni Nakliyeciler Sitesi arazisi için de 1/ 5.000’lik plana bir alan işaretlenmesi sözü verildi. Sayın Başkanın bu konuda gerekli çalışmaları yapacağını söylemesi bizleri umutlandırdı” diye konuştu. Yapılacak yeni yerin D-400 yol trafiğini rahatlatacağına da dikkat çeken İlça, 120 sektör temsilcisinin mağduriyetinin de giderileceğini ifade etti.
Ece: “Maliyetler arttı, navlunlar sıfırlandı”
41 No’lu Komite Meclis Üyesi ve Bravo Lojistik Sahibi Servet Ece ise sektörde yaşanan sıkıntıları değerlendirdi. Ortadoğu’daki karışıklıklar, özellikle Suriye’deki savaş nedeniyle bu bölgeye yapılan taşımaların olumsuz etkilendiğini kaydeden Ece, lojistik firmalarının harcama kalemlerinin büyük ölçüde artmasına rağmen navlunların sıfıra indiğini söyledi. Lastikten araç sigortalarına, mazottan, taşıt pullarına, otoban ücretlerinden kaskoya her alanda maliyetlerin ciddi ölçüde arttığını vurgulayan Ece, şunları söyledi: “Özellikle transit ticarette ciddi sıkıntı var. Türkiye’de gerek vergilerin ağır olması gerekse Mersin Limanı’nın ücretlendirmesinin yüksek olması nedeniyle Irak’ta Bağdat’a yapılacak transit yükler genellikle Bağdat Körfezi’ne kaymaya başladı. Transit taşımada bir konteyner Çin’den Mersin’e 1400 dolara gelirken Mersin Limanı’ndaki işlemleri için 700 dolar alınıyor. Bu, çok ciddi bir rakam. Bu nedenle Ortadoğu yüklerinin büyük bölümü Basra Körfezi’ndeki limanlara yöneldi.” Yine Mersin Limanı’ndaki yüksek maliyetler nedeniyle Türkiye’de İskenderun Limanı’nın tercih edildiğini kaydeden Ece, yüksek maliyetlerin düşürülmesini istedi.