MERSİN TİCARET VE SANAYİ ODASI
Türkçe English
MTSO 13. Yıl
ÇAĞRI MERKEZİ 0850 304 33 33
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin Cennet Cehennem

30 No’lu komite sigorta bilincinin artmasını istiyor 24.12.2019 tarihinde yayınlandı

MTSO 30 No’lu Sigortacılık Hizmetleri Meslek Komitesi Meclis Üyeleri, ülke genelinde sigorta bilincinin artmasını istiyor.


30 No’lu komite sigorta bilincinin artmasını istiyor

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) 30 No’lu Sigortacılık Hizmetleri Meslek Komitesi Meclis Üyeleri sektöre ilişkin değerlendirmeler yaptı. Sektör sorunlarına dikkat çeken Üyeler, sorunların çözümü adına neler yapılmasını beklediklerini anlattı. Sigortacılık sektörünün geniş bir yelpazede hizmet verdiğini dile getiren Meclis Üyesi ve Demirasal Sigorta Sahibi Hatice Demirasal, özellikle son dönemlerde trafik ve kaskolarda ciddi azalmalar yaşandığına dikkat çekti. Ekonomideki durgunluğun sektörü yakından ilgilendirdiğini kaydeden Demirasal, otomotiv fiyatlarının çok yükseldiğini hatırlatıp halkın sigorta yaptırmayarak tasarruf etmeye çalıştığını anlattı. Bunun yanı sıra sağlık sigortalarında ise önemli bir artış yaşandığını bildiren Demirasal, “En küçük çaplı sigorta şirketleri dahi bu dönemde tamamlayıcı sağlık sigortaları konusunda yüzde 20’nin üzerinde büyüme gösterdi. Primlerin uygun olması nedeniyle insanların bu alana ilgisi gün geçtikçe artıyor” dedi.

Mersin’de zaman zaman ciddi sel felaketleri yaşandığını da hatırlatan Demirasal, şirketlerin mutlaka işyeri sigortalarına önem vermesini beklediklerini belirtti. Demirasal, yapılacak küçük ödemelerin günü geldiğinde büyük felaketlerin önüne geçebileceğini vurguladı.

Demirasal: “Bankalar tarafından sigortalanmanın bazı sıkıntıları olabiliyor”

Bazı işletmelerin ise sigorta noktasında bankaları tercih ettiğini kaydeden Hatice Demirasal, “Oysa bankalar tarafından yapılan poliçelerin büyük bölümünde eksik teminatlar ve yüzde 50 muafiyetler olduğunu görüyoruz. Bankaların amacı verdikleri krediyi sağlama almak ve kırtasiye anlamında kendi istediği evrakları tamamlamış olmak. Oysa yarın olabilecek hasarlar düşünülmüyor” dedi. Özellikle işverenlerin sigorta acenteleri ile çalışmalarını öneren Demirasal, sigorta acentelerinin 24 saat müşterisinin yanında olup, bir
telefon kadar yakın olduğunu, bankaların ise muhatap süresinin mesai saatleriyle sınırlı olduğunu anlattı. “Örneğin gece saat 11-12’lerde bir mükellef acentesini çok rahat arayıp kaza mahalline davet edebilir ya da sorununu paylaşabilir ama bir banka poliçesine sahipse bunu yapma şansı yok” diyen Demirasal, “Diğer taraftan özellikle Mersin’deki işletmelerin Mersin’deki sigorta acenteleriyle çalışmasını tavsiye ederiz” dedi.

Dinler: “İşverenler sigorta konusunda daha hassas olmalı”

Meclis Başkan Yardımcısı ve Dinler Sigorta Sahibi Hüseyin Dinler ise özellikle işverenlerin sigorta konusunda daha hassas davranmasını beklediklerini anlattı. İşverenlerin bu alanda yalnızca Mersin değil Türkiye genelinde yeterli duyarlılığı göstermediğine değinen Dinler şunları söyledi: “Birçok patron maalesef uzun vadeli kredilerle, çabalarla işyerini kurmaya çalışıyor. Ardından işyerini ayakta tutmak için dünya kadar kredi, faiz ödüyor ama birçoğunun sigorta poliçesinden haberi yok. Sigorta konusuna gelince işletmelerinin taşıdığı riskleri, üzerlerindeki maddi ve manevi yüklerin farkında bile değiller. Görmüyorlar. Sigorta şirketlerinin temsilcileri firma ile görüşmek istediğinde patronun görüşmesi yerine ilgili ilgisiz birçok kişi ile muhatap olmak durumunda kalıyor. O kişi de şirketin ihtiyaçlarını gözetmek yerine en uygun fiyata poliçe çıkartabilmeye odaklanıyor. Ne kadar ucuz bir poliçe üzerinde anlaşma yapılırsa patronun o kadar çok hoşuna gideceği düşünülüyor. Ardından da maddi değeri küçük olan bir teminat gün geliyor maddi değeri çok çok büyük zararlara yol açıyor. Bu nedenle bu noktada patronların bilinçli olması önemli. Ferdi kaza poliçeleriolsun işveren mali mesuliyet poliçeleri olsun küçük limitli ama teminatı geniş poliçelerdir. Patronlar bu konulara dikkat etmelidir.”

Milyon değerindeki birçok fabrikanın, işletmenin bugün sigortasız olduğuna dikkat çeken Dinler, birçoğunun ise sigortalanma kriterlerine uymadığını, ancak bu kriterleri bilmedikleri için küçük dokunuşlarla sorunlarını çözebileceklerinin farkında olmadıklarını anlattı. Mersin’de çok sayıda işinin ehli sigorta acentesi bulunduğunu vurgulayan Dinler, “Kentimizdeki birçok büyük işletme maalesef özellikle İstanbul’daki büyük acenteler ya da brokırlarla iş yapmak istiyorlar. İstanbul’daki büyük acenteyi daha güvenilir ve yüksek potansiyel sahibi görüyor. Oysa bugün Mersin’de her acente bu işin uzmanıdır. İşlerin altından kalkabilecek donanıma sahiptir. En önemlisi Mersin’deki acenteler böyle bir verimliliğe sahip olunca şehir olarak da katmadeğer sağlamış olur ve işsizlik oranını da aşağı çekmiş oluruz. Bu konuda işletmelerimizin gerekli hassasiyeti göstermesi en büyük beklentimiz” ifadelerini kullandı. 


Sayfa gönderiliyor. Lütfen bekleyiniz

ARKADAŞINA GÖNDER