MERSİN TİCARET VE SANAYİ ODASI
Türkçe English
MTSO 13. Yıl
ÇAĞRI MERKEZİ 0850 304 33 33
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin Cennet Cehennem

VİZE İŞLEMLERİ


FRANSA'YA TİCARİ VİZE BAŞVURUSUNDA BULUNACAK ÜYELERİMİZİN DİKKATİNE!..

Odamız ile Fransa’nın Türkiye Büyükelçiliği arasında imzalanan “Vizelere Dair Anlaşma” ile iki ülke arasında ekonomik alışverişlerin gelişmesine katkıda bulunan Odamız üyelerinin vize taleplerine ilişkin sürecin kolaylaştırılması amaçlanmaktadır.

Başvuru için lütfen Üye Hizmetleri Birimimize müracaat ediniz.

Anlaşmadan kimler faydalanabilir, gerekli şartlar nelerdir?

  1. Oda üyesi olan şahıs işletmeleri (gerçek kişiler); şirket ortakları; eş ve çocukları (Şirket veya Şahıs işletmesinin Oda üyeliğinin en az 2 (iki) yıl ve daha uzun süreli olması şartı aranır)
  2. Üyemiz olan şirket ve şahıs işletmelerinin tescilli temsil ve ilzama yetkili müdürleri, şirket müdürlerinin eş ve çocukları (Gerçek ve tüzel kişi üyelerin ticaret sicilinde tescilli yetkili veya ortaklarının en az 1 yıldır yetkili veya ortak olmaları şartı bulunmaktadır)
  3. Şirket ve şahıs işletmelerinin tescilli olmayan ancak şirket bünyesinde  üst düzey yönetici olan çalışanları (Tescilli olmayan üst düzey yöneticinin firmadaki çalışma süresinin aralıksız en az 1 (bir) yıl olması gerekir) (Tescilli olmayan üst düzey yönetici eş ve çocukları protokol kapsamı dışındadır.)
  4. Üyenin vadesi geçmiş aidat borcu olmaması gerekmektedir.
  5. Seyahatin ticari amaçlı olması gerekmektedir.

Fransa Vize Başvuru Dosyası İçin Gerekli Belgeler

1- Schengen Vizesi başvuru formu (Dikkatlice doldurulmuş, tarih atılmış ve imzalanmış. Form için lütfen aşağıda yer alan"EKLER" başlığı altına bakınız.)

2- Kişi Bildirim Dilekçesi (Fransa Büyükelçiliği’ne hitaben şirketin antetli kağıdına yazılacak ve şirket yetkilisi tarafından imzalanacak, seyahat edecek kişinin şirketteki görevi, seyahat amacı ve tarihlerini belirten ve seyahat masraflarının seyahate katılan tarafından karşılanacağını taahhüt eden dilekçedir. Taslak dilekçe aşağıda "EKLER" başlığı altında paylaşılmıştır.)

3Tanıma Mektubu Başvuru Dilekçesi (Kaşeli ve imzalı olmasına dikkat edilmelidir. Dilekçe formatı aşağıda "EKLER" başlığı altında paylaşılmaktadır.)

4Pasaport (Pasaport geçerlilik süresi en az 5 yıl olmalıdır)

5Nüfus cüzdanı

6- İki adet biometrik fotoğraf

7Seyahat Sigortası (Seyahat tarihlerini kapsayacak şekilde)

8- Seyahatin maksadına göre fuar kayıt belgesi veya Fransa’da işbirliği yapılacak şirketin antetli kağıdına yazılmış, imzalanmış ve kaşelenmiş davet mektubu

9- Vukuatlı nüfus kayıt örneği

- Şirketin yetkili düzeyinde çalışanı için yukarıda belirtilen tüm evraklara ilaveten  şirket kaşesi ve yetkili imzasının bulunduğu SGK İşe Giriş Bildirgesi fotokopisi, SGK Hizmet Cetveli fotokopisi ve ücret bordrosu

NOT: Yukarıda adı geçen Schengen Vize Başvuru Formu, Tanıma Mektubu Başvuru Dilekçesi ve Kişi Bildirim Formu başlıklı evraklar sayfanın en alt kısmında "EKLER" başlığı altında yer almaktadır.

 

Evrakların Teslim Edilmesi  Ve Sürecin İşleyişi

  • Seyahat edecek her bir birey için yukarıda belirtilen evrakları içeren bir dosya hazırlanacaktır.

Hazırlanan dosyadan 1 takım fotokopi çekilip her birey için 1 asıl 1 fotokopi olmak üzere MTSO Üye Hizmetleri birimimize 2 takım dosya teslim edilecektir. (Eksik dosyalar teslim alınmayacaktır)

  • MTSO Üye Hizmetleri Birimi dosyayı kontrol etmek ve tanıma mektubunu teslim etmek için başvuruda bulunan kişiye ertesi güne randevu verir. 
  • Dosyanın incelenmesi sürecinde hata ve/veya noksanlık tespit edilmesi durumunda, bunların başvuran tarafından giderilmesi sürecinde yaşanan gecikmeler yukarıda belirtilen teslim süresine eklenecektir.
  • MTSO tarafından hazırlanan "TANIMA MEKTUBU" başvuru dosyanıza eklenerek başvuruda bulunan kişiye teslim edilir.

NOT: Tanıma Mektubu belge ücreti 100.00.- TL olup mektubun geçerlilik süresi 1 aydır.

Sonraki aşamada;

  • VFS Global Çağrı Merkezi aranarak (Tel: 0212 373 58 10) randevu alınır. Bu randevu esnasında MTSO üyesi olduğunuz mutlaka belirtilmelidir. 
  • MTSO tarafından kontrol edilen dosya ve hazırlanan tanıma mektubu VFS şirketine şahsen teslim edilir ve parmak izi verilir.

VFS Global Şirketi, Ankara, Türkiye
Başvuru Saatleri: 08.30-12.00 ve 13.00-16.00 (Pazartesi - Cuma) 
Kavaklıdere Mahallesi, Atatürk
Bulvarı No:154
Çankaya- Ankara TÜRKİYE

Vize Başvuru Merkezi; Cumhurbaşkanlığı Köşkü ile Kuğulu Park arasında bulunan protokol yolundaki, Çek ve Slovakya Büyükelçiliklerinin tam karşısında yer almaktadır.

  • (VFS Kroki linki)
  • Pasaport iade saatleri: 13:00 ile 16:30 saatleri (Pazartesi - Cuma)
  • VFS Global Şirketi başvuru dosyanızı aynı gün içerisinde Büyükelçiliğe teslim eder ve değerlendirme sürecinin ardından pasaportunuz adresinize teslimedilir. 

UYARI: Vize başvuru ücreti 60 Avro, VFS Global Hizmet Bedeli ise 25 Avro’dur. Başvuru sırasında ilgili meblağı Avro olarak yanınızda bulundurmanız tavsiye olunur. Ayrıca pasaportun adresinize teslim edilmesi için UPS şirketine TL olarak kargo bedeli ödenir.

- Şirket antetli kağıdına basılacak dilekçelerde antetlinizde belirtilen adres, telefon ve faks numaralarınızın güncel olmasına dikkat ediniz.
- Vizenizin reddedilmesi halinde, vize ve servis ücretleri iade edilmez. Vize dosyası hazırlama sürecinde yapılan masraflardan hiçbir şekilde Odamız sorumlu değildir.
- Herhangi bir sebeple Büyükelçilik tarafından başvurusu reddedilen üyelerimize yeniden Tanıma Mektubu verilememektedir.
- Gerekli gördüğünde, Fransa Büyükelçiliği her türlü ek belgeyi isteme ve vize talebi için gerekli belgelerin listesini değiştirme hakkını saklı tutar.
- Fransa Büyükelçiliği vize süresine her dosyayı ayrı ayrı inceleyerek karar vermektedir.
- Vize işlemlerinin tamamlanma süresi Fransa Büyükelçiliği Vize Bölümünün yoğunluğuna göre değişiklik gösterebilmektedir.


EKLER:

EK1 - Schengen Vize Başvuru Formu
EK2 - Tanıma Mektubu Başvuru Dilekçesİ
EK3 - Kişi Bildirim Dilekçesi 


Sayfa gönderiliyor. Lütfen bekleyiniz

ARKADAŞINA GÖNDER