MERSİN TİCARET VE SANAYİ ODASI
Türkçe English
MTSO 13. Yıl
ÇAĞRI MERKEZİ 0850 304 33 33
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin Cennet Cehennem

Narenciye Festivali için geri sayım başladı  06.11.2018 tarihinde yayınlandı

Bu yıl 6’ncısı düzenlenecek olan Uluslararası Mersin Narenciye Festivali için geri sayım başladı. 17 – 18 Kasım günlerinde Adnan Menderes Bulvarı üzerinde Kültür Park’ta düzenlenecek olan Festivale 30 ülkeden 700 gösteri sanatçısı katılacak.


Narenciye Festivali için geri sayım başladı 

Mersin, 4 yıllık aranın ardından bir kez daha Narenciye Festivali heyecanı yaşıyor. Türkiye'nin narenciye üretiminin yüzde 55'nin karşılandığı Mersin adına büyük önem taşıyan Festival, Mersin Valiliği koordinasyonunda Büyükşehir Belediyesi, Ticaret Borsası, Mersin Ticaret ve Sanayi Odası, merkez ilçe belediyeleri ile çok sayıda kuruluşun desteğiyle düzenlenecek.

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Kızıltan, MTSO Meclis Başkanı Hamit İzol ve MTSO Yönetim Kurulu Sayman Üyesi Cem Bucuge'nin de katıldığı Festivalin Tanıtım Toplantısı’nda konuşan Vali Ali İhsan Su, Mersin'in, narenciye festivali düzenleyerek doğru bir tercih yaptığını söyledi. Mersin'in, Türkiye'nin en önemli narenciye üreticisi konumunda olduğunu vurgulayan Su, “Rakamlara baktığımızda tarımdaki marka değerimizin en önemli unsurunu narenciye oluşturuyor. Bu bakımdan öncelikle festivalin narenciye festivali olarak düzenlenmesi doğru bir tercihtir. Bir çok ürün ve üretiminiz olabilir, ama bunları bir markaya dönüştüremezseniz, pazarlama imkanınız pek olmuyor. Bu bakımdan biz de ilimizde markalar oluşturmak zorundayız” dedi. 
Marka oluşturmanın yolunun tanıtımdan geçtiğine işaret eden Su, “Sahip olduğunuz değerleri dünyaya, insanlara tanıtamamışsanız bir hükmü olmaz. O bakımdan tanıtım önemli. Bu festival ile hem narenciyemizi tanıtacağız hem de gelen konuklara şehrimizi anlatacağız” ifadelerini kullandı. 

Kocamaz: “Festivaller, turizm açısından da önemli”
Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Burhanettin Kocamaz ise toplantıdaki konuşmasında Mersin ile ilgili bilgi verdi. Türkiye'nin 10. büyük kenti olan Mersin'in, tarım, sanayi, lojistik, teknoloji, serbest bölge, liman ve turizm değerleri ile önemli bir kalkınma potansiyeline sahip olduğunu vurgulayan Kocamaz, kentin son yıllarda ulusal ve uluslararası platformlarda öne çıkmayı başardığını belirtti. Bu bağlamda kentte gerçekleştirilen festivallerin de tanıtım ve marka değeri açısından büyük önem taşıdığına değinen Kocamaz, şunları söyledi:
“İlimiz genelinde ve ilçelerimizde düzenlenen festivallerinin konusu da Mersin'in tarım kenti kimliğini vurgulamaktadır. Çünkü Mersin, bitiksel üretimde Türkiye'de ikinci sırada yer alarak örtü altı meyve üretimindeki yüzde 67'lik payı ile açık ara öndedir. Muz üretiminde yüzde 75, çilekte yüzde 35, limonda yüzde 56'lık payı ile Türkiye birincisidir. Ülkemizde portakal üretiminin yüzde 15'ni, mandalina üretiminin de yüzde 14'nü karşılamaktadır. Narenciye bizim için sadece ekonomiye yön veren bir güç değil, bu topraklarda nesilden nesile aktarılan bir kültür değeridir.”
 
Özdemir: “Mersin narenciyenin başkentidir”
Festival Yürütme Kurulu ve Mersin Ticaret Borsası Başkanı Ö. Abdullah Özdemir ise Türkiye'nin yaş meyve ihracatının yüzde 62'sini oluşturan narenciyenin, Mersin tarımının omurgası olduğunu söyledi. Narenciyenin, Mersin'in yaş meyve üretiminin yaklaşık yarısını, ihracatının da yüzde 80'ni oluşturduğunu kaydeden Özdemir, şu bilgileri verdi:
“Türkiye'nin narenciye üretiminin yüzde 55'ni, ihracatının da yüzde 35'ni Mersin yapıyor. Mersin narenciyenin başkentidir. Rize için çay, Ordu ve Giresun için fındık, Malatya için kayısı ne ise Mersin için narenciye odur. Bu gerçekten hareketle festivali 2010 yılında yaparken Mersin için, Mersinliler için ve narenciye için uğraştık. 5 yıl boyunca başarılı organizasyonlar gerçekleştirdik. Bugün ise bıraktığımız yerden devam ediyor olmanın heyecanını yaşıyoruz. Bu festival kentimiz için çok önemli bir fırsat. Amacımız Mersin'in güler yüzünü tüm dünyaya göstermek, tüm değerlerini el ele vererek yansıtmak, turizm potansiyelini harekete geçirmek, kentimize festival bilincini aşılamaktır.” 
Festivalin narenciye için büyük önem taşıdığını vurgulayan Özdemir, üreticilerin zor şartlarda üretim yaptığını, ihracatçıların da uluslararası pazarlarda mücadele ettiğini belirterek, “Narenciyede iç tüketim ve ihracat toplamı üretim seviyemizin altında kalıyor. Sıkıntımız tüketim tarafında. Narenciye tüketimini arttırmak zorundayız. Festivalimiz, tüketimin arttırılması noktasında bir fırsattır. Bu yıl oldukça görkemli bir festival bizleri bekliyor. Türkiye'de hiçbir festivalde ürünün kendisi süsleme aracı olarak kullanılmıyor. 70 dönümlük festival alanında sadece narenciye ürünleri kullanarak yapılan süslemeler olacak. Açılacak olan stantlarla adeta bir açık hava fuarı kurulacak” dedi. 
Katılımcılar, toplantının ardından Yenişehir Fuar Alanı'ndaki figür süslemelerinin yapıldığı alanı ziyaret etti. 



Sayfa gönderiliyor. Lütfen bekleyiniz

ARKADAŞINA GÖNDER