MERSİN TİCARET VE SANAYİ ODASI
Türkçe English
MTSO 13. Yıl
ÇAĞRI MERKEZİ 0850 304 33 33
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin Cennet Cehennem

MTSO,  iş dünyasının ihtiyaçlarına uygun eleman yetiştirme hedefinde 07.04.2016 tarihinde yayınlandı

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) iş dünyasının talep ettiği nitelikli ara eleman ihtiyacının çözümü için çalışmalarını sürdürüyor. Meslek Liselerinin önemine dikkat çekmek isteyen MTSO, bu okullardaki uygulamaları ile meslek liselerini özendirip daha çok öğrencinin bu okulları tercih etmesini sağlayacak projeler geliştiriyor.


MTSO,  iş dünyasının ihtiyaçlarına uygun eleman yetiştirme hedefinde

Çalışmalarına Kadri Şaman Anadolu Teknik Meslek Lisesi’nde başlayan MTSO, son olarak projelerini Mersin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ne de taşıdı. Hedefte, bilimin temelinde yatan matematiği Meslek Lisesi öğrencilerine sevdirerek inovatif bakış açısı kazandırmak var. Sorunlar karşısında pratik çözümler geliştirebilen, kendisini doğru ifade edebilen gençler yetiştirmek de öncelikli hedefler arasında gösterilebilir. Bir diğer amaç ise İngilizceyi anadili gibi konuşan meslek lisesi öğrencileri yetiştirmek.

MTSO Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aşut, konuyla ilgili bilgi vermek üzere MTSO Eğitim ve Kalkınma Vakfı Başkanı İbrahim Kiper, Matölye Kurucusu ve Matematik Öğretmeni Talip Cengiz ile birlikte Mersin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ni ziyaret etti. Okul Müdürü Zeki Orhan ve öğretmenlerle bir araya gelen Aşut, proje hakkında bilgi verdi.

Meslek Liselerinin her geçen gün daha çok ikinci plana atıldığını, buralarda verilen eğitimlerin iş dünyasının ihtiyacını karşılamaktan uzaklaştığını vurgulayan Aşut, “Bu okullara daha çok öğrenci çekebilmeliyiz. Bu okullarda temel bilimleri, mesleki eğitimi, yabancı dil eğitimini daha aktif verebilmeliyiz” dedi. 4-5 senedir Amerikalı bir öğretmen ile anlaştıklarını ve Kadri Şaman Anadolu Teknik Meslek Lisesi’nde bu öğretmenin öğrencilere İngilizce pratik yapma fırsatı sunduğunu bildiren Aşut, bu yabancı dil eğitimleri sonrasında öğrencilerin AB projeleri yazmaya başladığını söyledi. Ardından başarılı olan öğrencileri yurtdışında yaz kamplarına göndermeye başladıklarını kaydeden Aşut, “Tüm bu uygulamalar sonucunda Meslek Liseleri arasında Kadri Şaman, öğrenciler tarafından tercih edilir bir okul haline gelmeye başladı” değerlendirmesini yaptı. Yakın zaman önce aynı öğretmenin Mersin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde de çalışmalara başlaması konusunda memnuniyetle girişimde bulunduklarını dile getiren Aşut, “Bu çalışmalarımızla hem öğrencilerimizin bireysel gelişimine hem de kent ekonomisine katkı sağlamayı hedefliyoruz” dedi.

Benzer bir çalışmayı şimdilerde temel bilimlerin başında gelen matematik için gerçekleştirmeye başladıklarını ifade eden Aşut, “Tüm bilimlerin temelinde matematik yatıyor. Gençlerimize bu bilimi sevdirmek adına proje yürütüyoruz ve benzer çalışmaları Mersin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde de uygulamak istiyoruz” ifadesini kullandı.

 

“Geleneksel eğitim duvarlarını aşmak istiyoruz”

Geleneksel eğitim duvarlarını aşarak sonuç odaklı uygulamalar geliştirmek istediklerini kaydeden Şerafettin Aşut, çalışmaya matematiği sevdirerek başladıklarını söyledi. Bu konuda Matölye Kurucusu ve Matematik Öğretmeni Talip Cengiz ile işbirliği yaptıklarını kaydeden Aşut, doğru soruları sormayı öğrenen çocuklar hedeflediklerini anlattı. Doğru sorular soran çocuğun doğruya ulaşabileceğini, araştırma yapabileceğini vurgulayan Aşut, iş dünyasının pratik çözümler üretebilen, Meslek Lisesi çıkışlı öğrencilere iş başvurularında öncelik verdiğini söyledi.

 

Cengiz: “Anlama, yorumlama ve sorgulama becerisi önemli”

Matematik Öğretmeni Talip Cengiz ise yapılacak çalışma hakkında bilgi verdi. İlk olarak eğiticilerle görüştüklerini ardından öğrencilerle bir araya geldiklerini kaydeden Cengiz, şunları söyledi:

“Öğrencilerle ilk buluştuğumuzda bir saatlik bir sahne performansı sergiliyoruz. Bu performans ile çocukların ‘Matematiğe hiç böyle bakmamıştım’ demesini sağlıyoruz. Matematiğin farklı yönlerini, hayattaki kullanımlarını gösteriyoruz.

 

Bizim çocuklarımız soruları okuma sabrı gösteremiyorlar. Oysa Türkçeyi iyi anlamayan, kendisini iyi ifade edemeyen matematiği de yapamaz. Ben de "matemantık" adını verdiğim bir sistem geliştirdim. Okulda gerçekleştirdiğimiz bir saatlik sahne performansı sonrasında çocuklardan kendilerini en rahat ifade edecekleri, istedikleri herhangi bir konuda mail atmalarını istiyoruz. En iyi ifade eden 5 çocuk ise matemantık eğitimlerine katılma hakkı kazanıyor ve sertifikasını alıyor. Bu eğitimde amaç çocuğa matematiği öğretmekten ziyade anlama, anladığını yorumlama ve eleştirebilme yöntemini vermek.”

 

Kadri Şaman Anadolu Teknik Meslek Lisesi’nden seçilen 5 öğrenci ile matemantık eğitimlerine 23 Nisan’da başlayacaklarını kaydeden Cengiz, Mersin Ticaret ve Sanayi Odası'nın kıymetli girişimleri ile Mersin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde de benzer çalışmayı sürdürmek istediklerini söyledi.

 

Urhan: “Önce matematik felsefesi verilmeli”

Mersin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Zeki Urhan da böyle bir projeye çok sıcak baktıklarını belirterek, “Matematik öğrencilerimizin zorlandığı alanlardan bir tanesi. Bu nedenle matematiğin sevdirilmesiyle ilgili her türlü projeye sıcak bakıyoruz” dedi.

Öte yandan yabancı dil konusunda Amerikalı öğretmen ile oldukça güzel bir yol kat ettiklerini kaydeden Urhan, “Bu çalışma yurtdışına çıkacak öğrencilerimize de büyük katkı sağlıyor. Erasmus Projelerinden, yurtdışı staj programlarından faydalanan öğrencilerimiz için çok faydalı oluyor” değerlendirmesini yaptı.

 

Mersin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde; Makine Teknolojisi, Metal Teknolojisi, Elektrik Elektronik Teknolojisi, Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Tesisat Teknolojisi ve iklimlendirme, Gemi Yapımı, Motorlu Araçlar Teknolojisi, Kuyumculuk Teknolojisi ile Mobilya ve İç Mekan Tasarımı olmak üzere toplam 9 ana branşta yaklaşık 2 bin öğrenci eğitim alıyor. 40’a yakın laboratuar ve atölyeye sahip olan okul, aynı zamanda CNC tezgahları, MTSO tarafından destek verilen elektronik kartların programlandığı PLC Laboratuarı, mobilya bölümündeki bantlama, ebatlama tezgahları ve gemi yapım atölyesindeki gelişmiş freze tezgahları ile sanayinin kullandığı teknolojik altyapı imkanlarına da büyük ölçüde sahip. Öğrenciler tarafından yapılan yenilenebilir enerji kaynakları ile okulun aydınlatması için gerekli enerji ihtiyacı karşılanırken yine okul sıralardan okul mobilyasına kadar ihtiyaç duyulan tüm malzemeler de öğrenciler tarafından imal ediliyor.

 

 



Sayfa gönderiliyor. Lütfen bekleyiniz

ARKADAŞINA GÖNDER