MERSİN TİCARET VE SANAYİ ODASI
Türkçe English
MTSO 13. Yıl
ÇAĞRI MERKEZİ 0850 304 33 33
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin Cennet Cehennem

MERSİN, TURİZM TANITIMLARINDA TEK SES OLACAK 31.08.2015 tarihinde yayınlandı

Mersin’e yönelik, daha etkili tanıtımlar yapılabilmesi ve kaynakların etkin kullanılması adına güç birliğine gitme kararı alındı. Farklı zamanlarda farklı tanıtımlar yapan kurumlar güçlerini birleştirip kent için ortak hareket etmek adına Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) koordinasyonunda bir araya geldi. Yapılan görüşmede konunun paydaşları önümüzdeki süreçte proje ve bütçelerini birleştirip ortak bir yol haritasıyla güçlü bir strateji oluşturmayı hedefliyor.


MERSİN, TURİZM TANITIMLARINDA TEK SES OLACAK

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası 25 No'lu Seyahat Acenteleri, Konaklama, Eğlence, Sanat, Spor İşletmeleri Meslek Komitesi kent turizminde tek sesliliğin önemine dikkat çekti. Mersin Büyükşehir Belediyesi, Mersin Deniz Ticaret Odası (MDTO), Mersin Turizm Platformu, Forum AVM ve Mersin Marina gibi aktörleri bir masa etrafında toplayan Komite Üyeleri, önümüzdeki toplantılarda farklı kurumları da çalışmaya dahil ederek tanıtım halkasını daha da genişletmeyi ve etkili hale getirmeyi planlıyor. Görüşmede konuyla ilgili açıklama yapan 25 No'lu Seyahat Acenteleri, Konaklama, Eğlence, Sanat, Spor İşletmeleri Meslek Komitesi Başkanı Mehmet İzol, “Amacımız yaptığımız bireysel tanıtımlarla kurumlarımızı pazarlamak değil, Mersin’i dünyaya anlatıp insanları kentimize çekebilmek olmalı” dedi. Toplantıda her kurumun ayrı ayrı tanıtım filmleri çektiği, broşürler bastırdığını, farklı fuarlara katıldığının görüldüğünü kaydeden İzol, “Bu sayede gücümüz bölünüyor ve bir şeyler eksik kalıyor. Bütçelerimiz israf ediliyor. Her kurum gücü kadar hareket edebiliyor. Oysa birlikte hareket edersek tanıtım bütçemiz de güçlenir, sesimiz de daha yüksek çıkar. Antalya gibi turizmde güçlü kentler de çalışmalarını bu şekilde sürdürüyor. Biz de tüm STK’lar bir araya gelip ortak bir yol haritası belirlemeliyiz” ifadelerini kullandı.

Özbenli: “Tanıtımlarda su altı unutulmamalı”
Mersin’in bir deniz kenti olmasına karşın turizmde denizlerden yeterince faydalanılamadığını anlatan Mersin Deniz Ticaret Odası Genel Sekreteri Korer Özbenli denizlerin üstü kadar altının da iyi pazarlanması gerektiğine ve bu anlamda 2015yılında iki projelerinin uygulandığına dikkat çekti. Selçuk Üniversitesi bünyesinde kurulu uluslararası tescilliAkdeniz Sualtı Araştırma Merkezi’nin Odanın da desteği ile Mersin sahillerinde bir çalışma yürüttüğünü ve deniz altında şu ana kadar 80 tane M.Ö 2000 – 3000 yıllarına ait çekek alanı, tersane kalıntıları bulunduğunu bildiren Özbenli şunları söyledi:
“Bu alanlar kontrollü şekilde sualtı sporlarına açılabilir. Turistler artık otellerde kalmak yerine farklı aktiviteler arıyor. Mersin bu anlamda da çok zengin. Mutlaka tanıtım çalışmalarına bu turizm alanı da eklenmeli.”
Benzer şekilde Mersin Marina’nın güçlendirilmesi gerektiğini de vurgulayan Özbenli, Mersin’in de marinalar zincirine dahil olup tanıtımının gerçekleştirilmesi gerektiğine inandığını söyledi. Aynı şekilde Mersin’de sonuçlandırılamayan turizm yatırımlarının üzerine de hep birlikte gidilmesi gerektiğini kaydeden Özbenli, “Bu alanda Mersin’i oyaladıklarını düşünüyorum. Gerekirse tüm Mersin Milletvekillerini de bir masa etrafında toplayalım ve çalışmaların sonuçlarını soralım. İstenirse denizleri doldurup havalimanı yapıyorlar ama bizim burada düz ovaya bir havalimanı yapılamadı” dedi. 
Ayrıca 1890’da Japonya’da batan Osmanlı gemisi Ertuğrul Fırkateyni’nin 125’nci yıl anma etkinliklerine MDTO’nun sponsor olduğunu ifade eden Özbenli, bu kapsamda Japonya’da batığa yapılan dalışlarda elde edilen objelerin, 2 Nisan’da İstanbul Deniz Müzesi’nde yapılan açılış resepsiyonu ile yıl boyunca müzede sergileneceğini bildirdi. Özbenli, 14-17 Eylül tarihleri arasında ise Mersin’de bir dizi etkinlik yapılacağını duyurdu. Mersin’deki Ertuğrul etkinliklerine Japonya Prensesi ile birlikte Wakayama ve Kushimato vali ve belediye başkanı gibi ilgililerin katılacağına da dikkat çeken Özbenli, Mersin Deniz Müzesi’nde Ertuğrul Sergi Odası açılacağını anlattı. Bu etkinlikle Japon turistleri Türkiye ve Mersin’e çekmeyi amaçladıklarını vurgulayan Özbenli, kent tanıtımına önemli bir katkı olacağına inandığını söyledi.
Öte yandan Mersin Limanı’nda ayrı ve modern bir Kruvaziyer liman kurulmasını önemsediklerine de değinen Özbenli, “İlimiz deniz turizmi adına bu çalışma da büyük önem taşır” dedi.

“Ortak strateji planı oluşturulmalı”
Yapılan görüşme ile birlikte hareket edilmesi noktasında önemli bir adım atıldığını vurgulayan MTSO Yönetim Kurulu Üyesi Fuad Budur, özellikle önceliğin Çukurova Bölgesel Havalimanı projesinin takibine verilmesi gerektiğini anlattı. Aynı konu ile ilgili sürekli aynı kurumların demeç vermesinin konuyu çıkmaza sürüklediğini kaydeden Budur, hep birlikte daha güçlü ses çıkarılması gerektiğine işaret etti.
MTSO Genel Sekreter Yardımcısı Ezgi Biçer Uçar da dağınık çalışmalarla bozuk bir orkestra oluştuğunu, iyi seslerin çıkmasının birlikte hareket etmeye bağlı olduğunu vurguladı. Benzer bir çalışmanın Mersin Turizm Platformu çatısı altında kruvaziyer turizmine yönelik yapıldığını ve iyi sonuçlar alındığını hatırlatan Uçar, bundan sonraki çalışmalar için de bir strateji planı oluşturulması gerektiğini anlattı.

AVM’lerden güç birliğine destek 
Forum AVM Kiralama Yöneticisi Mine Nane, bireysel çalışmaların tanıtımda yarım kaldığına değinerek, güç birliğini desteklediklerini söyledi. 
Mersin Marina Halkla İlişkiler ve Pazarlama Şefi Gizem Altuğ ise Marina’ya gelen yat sahiplerinin Mersin’e iner inmez nerelerde yemek yiyebileceklerini araştırdıklarını, kendi çabalarıyla restoran ayarlayıp araç kiraladıklarını anlatarak, bu noktada ortak çalışma yürütebileceklerini söyledi. Firma yetkilileri tanıtım noktasında da ortak hareket etmeye hazır oldukları mesajını verdi. 
Yine toplantıda ilin tanıtımı adına; Mersin’de il ve bölge tanıtımına uygun hediyelik eşya üretimi olmadığı, bu yıl 14’sü yapılan Mersin Uluslararası Müzik Festivali’nin ilin tanıtımı için önemli olduğu ve bu yıl binlerce yerli ve yabancı sanatçı ile medya mensubunun bu kapsamda Mersin’e geldiği ve benzer festivallerin önemi vurgulandı.
Mersin Büyükşehir Belediyesi Turizm Müdürü Ulvi Uslu’nun da üzerlerine düşen ne varsa yapmaya hazır olduklarını, Belediyelerince Mersin’e, özellikle lunapark yanındaki liman sahasına kruvaziyer liman projesi üzerinde ve balıkçı barınaklarının düzenlenmesi konusunda, Çamlıbelin Karaduvar’a taşınması gibi bir dizi projeler üzerinde çalışıldığını dile getirdiği.
Toplantıya Mersin Turizm İşletmeciler Derneği Yönetim Kurulu ve Mersin Turizm Platformu Üyesi Burak Hosta, TURSAB Başkan Yardımcısı Hakan Bayındır, MDTO Genel Sekreter Yardımcısı Halil Delibaş ve Danışman Ali Yavuz ile Mersin Marina Ön Büro Müdürü Abdülgani Uçar da katıldı.


Sayfa gönderiliyor. Lütfen bekleyiniz

ARKADAŞINA GÖNDER