MERSİN TİCARET VE SANAYİ ODASI
Türkçe English
MTSO 13. Yıl
ÇAĞRI MERKEZİ 0850 304 33 33
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin Cennet Cehennem

Köprülü kavşağın yan yolları yıl sonunda trafiğe açılacak 14.08.2017 tarihinde yayınlandı

Mersin’in girişini rahatlatacak olan Liman Hal Köprülü Kavşağı Projesi’nde çalışmalar sürüyor. Proje kapsamında yapımı devam eden yan yolların yılsonunda trafiğe açılması, Kavşağın tamamının ise 2018 yılı Haziran ayında bitirilmesi hedefleniyor.


Köprülü kavşağın yan yolları yıl sonunda trafiğe açılacak

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) 10 No’lu Akaryakıt, LPG, Madeni Yağ ve Enerji Meslek Komitesi temsilcileri, Komite Başkanı Eşref Akdoğan Başkanlığında yapımı devam eden Liman Hal Köprülü Kavşağı şantiyesini ziyaret ederek Karayolları 5. Bölge Müdürlüğü görevlilerinden çalışmaların son durumuyla ilgili bilgi aldı. Başkan Akdoğan’a Başkan Yardımcısı Yavuz Çağır, Meclis Üyesi Mesut Selim Özcömert ile sektör temsilcisi Yasin Zorlu eşlik etti.

Devam eden inşaat nedeniyle Mersin’in ana girişinin kapanıp ulaşımın alternatif yollar üzerinden sağlanmasının ardından hat üzerinde faaliyet gösteren akaryakıt istasyonlarında yaşanan sıkıntılar sonrası sektör temsilcileri harekete geçti. Çalışmaların hızlandırılıp üç vardiyaya çıkarılarak köprünün hızla tamamlanması talebinde bulunan sektör temsilcilerine, “Teknik imkanlar elverdiği ölçüde çalışmalarımızı hızlandırmaya başladık. Yan yolları yılbaşında, çalışmanın tamamını ise 2018 yılı Haziran ayında tamamlamayı hedefliyoruz” yanıtı geldi.

Mersin Adana arasını kapsayan 60 kilometrelik yolun, Karayolları Bölge Müdürlüğü Yatırım Planı’na alındığını kaydeden Karayolları 5. Bölge Müdürlüğü Üstyapı Başmühendisi Mehmet Yaşar Göktepe, çalışmanın etap etap tamamlanacağını, halihazırda bu yolun 8 kilometrelik en zor kısmının ihalesinin yapıldığını hatırlattı. Proje sona erdiğinde Mersin ile Adana arası yolun 8 şeride çıkacağını bildiren Göktepe, şunları söyledi:

“Birçok İlde projemiz olmasına rağmen Bölge Müdürümüz bu projeye büyük önem veriyor. Her 15 günde bir toplanarak yaşadığımız sorunları konuşup çözüm yolları arıyoruz. Teknik ve bürokratik sorunların çözülüp engellerin aşılması adına her türlü özverili çalışma sürdürülüyor. Bizden kaynaklı olmayan bazı gecikmeler oldu. Ama hedeflerimize ulaşabilmek adına bir günde teknik anlamda kullanabileceğimiz maksimum süreyi kullanarak çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Önümüzdeki süreçte de böyle çalışmaya devam edip söz verdiğimiz tarihte projeyi tamamlamak istiyoruz.”

“MESKİ, TEDAŞ ve Telekom kaynaklı gecikmeler var”

Birçok yerde altyapı çalışmalarındaki sıkıntılar nedeniyle gecikmeler yaşandığına dikkat çeken Karayolları 5. Bölge Müdürlüğü Kontrol Şefi Yaşar Özer, “Yer altında MESKİ’nin kanalizasyon ve içme suyu hatları, TEDAŞ’ın hatları bulunmakta. Bunların taşınması zaman alıyor. Bu hatlar taşınmadan yeni fore kazıklar çakmamız ve temel atmamız mümkün değil. İlgili kurumlardan bayrama kadar altyapının uygun hale getirilmesi sözünü aldık. Bayram sonrası eksik kazıklarımızı da tamamlayıp temel atmaya başlayacağız” dedi. İhale kapsamında önceliği Liman Hal Köprülü Kavşağı Projesi’ne verdiklerini kaydeden Özer, ardından Bekirde Kavşağı ve son olarak da Deliçay Köprüsünün yeniden inşa edileceğini söyledi. Bu çalışmaların daha kısa süreceğini bildiren Özer, çalışmaların tümü tamamlandığında Adana’dan Mersin’e gelişte GMK ve İsmet İnönü Bulvarlarına aralıksız ulaşımın sağlanmasının mümkün olacağını bildirdi.

 



Sayfa gönderiliyor. Lütfen bekleyiniz

ARKADAŞINA GÖNDER