MERSİN TİCARET VE SANAYİ ODASI
Türkçe English
MTSO 13. Yıl
ÇAĞRI MERKEZİ 0850 304 33 33
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin Cennet Cehennem

Sigorta acenteleri dijital altyapı istiyor 27.05.2018 tarihinde yayınlandı

Poliçeler iptal edildiğinde komisyonlar da iptal edilmemeli. Aksi halde acentenin emeği yok oluyor. Bu sorunun çözümü için acentenin belli bir hizmet bedeli alması ya da komisyonu iade etmemesi gerektiğini düşünüyoruz.


Sigorta acenteleri dijital altyapı istiyor

Tüm sektörlerde olduğu gibi sigortacılık sektörüne de dijitalleşmenin hakim olduğunu anlatan MTSO 30 No’lu Komite Başkanı Abdulcelil Alkış, bu dönüşüme ayak uydurabilmek adına acentelerin sigorta şirketlerinden destek beklediğini söyledi. Acentelerin web sitesi oluşturarak istedikleri sonuca ulaşamayacağını bildiren Alkış, online poliçe kesmeye imkan tanıyan teknolojik altyapının sigorta şirketleri tarafından oluşturulması gerektiğini anlattı.

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) 30 No’lu Sigortacılık Hizmetleri Meslek Komitesi Başkanı Abdulcelil Alkış, sektöre ilişkin değerlendirmeler yaparak önümüzdeki süreçte komite olarak yapmayı planladıkları çalışmaları anlattı.

Sözlerine Sigortacılık Haftası dolayısıyla meslektaşlarını kutlayarak başlayan Alkış, sektöre yönelik çalışmaların, bir hafta ile sınırlı tutulamayacağını, bu nedenle tüm yıla yaymayı planladıklarını söyledi. Ardından yaptığı değerlendirmelerde öncelikle sektördeki değişimlere değinen Alkış, her sektörde olduğu gibi sigortacılık sektöründe de dijitalleşmenin ön plana çıktığını vurgulayarak şunları söyledi:

Günümüzde bilinçli müşteri poliçelerini online olarak gerçekleştiriyor. Bu değişime ayak uydurabilmek adına acentelerin de online poliçe satabilmesi şart. Bu noktada sigorta şirketlerinden teknolojik altyapı desteği bekliyoruz. Çünkü bu sorun, acentenin kendi imkânlarıyla web sitesi kurmasıyla üstesinden gelinecek bir konu değil.

Komite olarak önümüzdeki süreçte bu sorun üzerine yoğunlaşmak istediklerini belirten Alkış, tüm sektör örgütleriyle lobi çalışmalarını yürütüp sonuç almak istediklerini anlattı.

Özellikle geçen yıl 12 Nisan’da yapılan bir düzenleme ile havuz sistemine geçilip acente komisyon oranlarının düşürülüp, poliçe fiyatlarının sabitlenmesiyle birlikte bankaların ve online satış sitelerin satışlarını artırdığını vurgulayan Alkış, sigorta acentelerinin iş hacminin ve gelirlerinin azalmaya başladığını, bu sorunun çözümü için acil müdahale gerektiğini söyledi.

“Şifreli ödeme sistemine geçilmeli”

Sektörde özellikle mail order ödemelerinde sorun yaşandığına da değinen Abdulcelil Alkış, “Bu konuda çok sayıda mağduriyet yaşanıyor ve doğrudan acente suçlu oluyor. Bunun önüne geçmek için şifreli ödeme sistemine geçilmesi gerektiğine inanıyoruz” değerlendirmesini yaptı. Bu sorunun çözümüne yönelik de çalışmak istediklerini bildiren Alkış, ardından yaşadıkları iptal komisyon iadesi sorununa dikkat çekti. Poliçeler iptal edilince komisyonları geri ödemek durumunda kaldıklarını kaydeden Alkış, bu alanda yaşadıkları sıkıntıyı ise şöyle özetledi:

Poliçe yapıldığında belli bir yüzde ile acente komisyon alıyor ancak bu poliçe iptal edildiği zaman komisyonu da geri ödemek durumunda kalıyoruz. Acentenin emeği bu durumda yok oluyor. Bu, yalnızca bizim değil Türkiye genelinde yaşanan ciddi bir sorun. Bu sorunun çözümü için acentenin belli bir hizmet beledi alması ya da komisyonu iade etmemesi gerektiğini düşünüyoruz.

Haksız acente fesihlerinin ise bir başka önemli sorun olarak karşılarına çıktığına dikkat çeken Alkış, “Bu konuya da bir standart getirilmeli. Belli bir denetim sonrasında fesih işlemi gerçekleştirebilmeli. Her sigorta şirketi kendi isteğine göre karar alamamalı” değerlendirmesini yaptı.

“Kereste sektöründe sigortanın şartları var”

Sektörde sık sık dile getirilen bir diğer sorun olarak kereste sektörüne yapılamayan sigortaları gösteren Abdulcelil Alkış, bu sektöre de sigorta yapılabileceğini ancak bazı şartların yerine getirilmesi gerektiğini söyledi.

Kereste sektörünün tehlikeli gruba girdiğini kaydeden Alkış şöyle konuştu:

Sigorta sektörünün riskli baktığı bir grup olmasına rağmen burada sektör temsilcileri üzerine düşen bazı sorumlulukları yerine getirmesi halinde sigorta yapılmayacak bir sektör de değil. Maalesef bu sektörde güvenlik tedbirlerinin son derece zayıf olduğunu görüyoruz. Birçok işletme bugün belediyelerden dahi işletme ruhsatı alamayacak kadar zayıf güvenlik tedbirlerine sahip. Bazılarında bugünün şartlarında yangın tüpü dahi bulunmuyor. Öncelikle bu tedbirler artırılmalı.

İkinci konu poliçeler. Poliçeler yapılıyor ama fiyatları yüksek bulanlar oluyor. Bazı poliçelerde yüzde 5-10, hatta 15’e varan değişik türden muafiyetler oluyor. Kereste sektöründe faaliyet gösteren firmalar bunu da kabul etmiyor ve sıfır muafiyet istiyor. Özetlemek gerekirse belediyelerin öngördüğü yangın ve güvenlik tedbirleri yerine getirilir ve muafiyetler kabul edilirse sigortalama konusunda ciddi bir sorun yaşanmaz.”

“Sektörde merdiven altı ciddi sorun”

Bir diğer sorunu merdiven altı sigortacılık olarak tabir edilen illegal çalışma sistemlerinde yaşadıklarını anlatan Abdulcelil Alkış, bu durumun sektörde haksız rekabeti de beraberinde getirdiğini vurguladı. Bu noktada bazı yasal boşluklar bulunduğunu ve kötü niyetli kişilerin de bu boşluklardan yararlandığını anlatan Alkış, “Bir firma, 10 adet yasal şubesi bulunmasına rağmen 100 adet şube ile çalışabiliyor ya da hiç şubesi olmamasına rağmen kurulan teknolojik ekranlarla birçok yetkisiz kişinin poliçe düzenlenmesine fırsat verilebiliyor. Dağıtılan şifrelerle ev hanımlarının dahi evlerinde oturdukları yerde poliçe kesmesini, her birinin birer şube gibi çalışmasını sağlıyor. Bu durumun yeniden terbiye ve dizayn edilmesi gerektiğini düşünüyorum” ifadelerini kullandı. 

“Acente eğitimleri eskisi gibi yapılmıyor”

Acentelerin gerek fiyat gerekse şirketlerin farklı ürünler konusundaki iştahları nedeni ile birden çok fazla sigorta şirketi ile çalıştığına değinen Alkış, bu çeşitlilik içerisinde eğitim kısmının ise ihmal edildiğini söyledi. Acentelerin de sigorta şirketlerinin de eğitime yönelik bir talepleri bulunmadığını vurgulayan Alkış, “Örneğin acentelerin sigorta şirketlerinden en büyük beklentilerinin rekabetçi fiyat olduğunu görüyoruz. Acenteler diğer ürünlere istekli ve satma çabasına girebilseler sigorta şirketleri de memnuniyetle eğitim faaliyetleri düzenleyecektir. Bu noktada biz komite olarak özellikle acentelerimizin oto dışı branşlarda satış yeteneklerini geliştirecekleri eğitimler planlamaktayız” diye konuştu. 

“Mersin’in sigorta potansiyeli Mersin’de kalmalı”

Mersin’in sigorta potansiyelinin oldukça yüksek olduğuna dikkat çeken Abdulcelil Alkış, “Bu potansiyel yüksek olmasına rağmen şehir dışından gelerek kentte sigorta faaliyeti yürüten işletmeler ve bankalar nedeniyle Mersinli sektör temsilcilerimiz sıkıntı yaşıyor” diye konuştu. Kentin sektörden yeterince yararlanamadığını ve tüm maddi döngünün kent dışına gittiğini söyleyen anlatan Alkış, “Bizim amacımız şehirdeki sigorta potansiyelinden yine şehrin sigorta acentelerinin faydalanabilmesi ve bu işin ekonomik döngüsünün tümüyle şehir içinde kalabilmesidir” dedi.

Kişinin en iyi sigortacısının komşusu, tanıdığı, arkadaşı olduğunu, u durumda bir sorun yaşaması halinde rahatlıkla çözebileceğini kaydeden Alkış, “Mersindeki iş adamları yapacağı poliçelerini Mersin’deki acentelerde yapsınlar. Bu acenteler gece gündüz onların yanındadır. Her türlü sorunlarını çözebilecek güçtedir” diye konuştu.

Yaşanan sorunların çözümü noktasında sektörün tüm bileşenleri ile dirsek temasını bırakmayacaklarını anlatan Alkış, Türkiye genelindeki sorunlara karşı ortak çözümler üretmeye çalışacaklarını söyledi.

Önümüzdeki süreçte Mersin’deki sigorta acentelerine yönelik sektörü ilgilendiren konularda bilgilendirme toplantıları yapmayı planladıklarına da değinen Alkış, özellikle yasal düzenlemeler, pazarlama gibi konularda çalışacaklarını bildirdi.


Sayfa gönderiliyor. Lütfen bekleyiniz

ARKADAŞINA GÖNDER