MERSİN TİCARET VE SANAYİ ODASI
Türkçe English
MTSO 13. Yıl
ÇAĞRI MERKEZİ 0850 304 33 33
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin Cennet Cehennem

7 No’lu komite ulusal zincirlerle rekabeti artırma hedefinde 16.03.2020 tarihinde yayınlandı

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) 7 No’lu Perakende Gıda ve Muhtelif Ticaret Meslek Komitesi Meclis Üyeleri ulusal zincir marketlerle rekabetlerini artırmayı hedefliyor. Bunun için bir dizi çalışma planlayan Meclis Üyeleri yerel yönetimlerden destek bekliyor.


7 No’lu komite ulusal zincirlerle rekabeti artırma hedefinde

Ulusal zincir marketlerin sahip olduğu maddi güç ile birlikte elde ettikleri bazı avantajlarla yerel zincir marketlerin mücadele etmekte zorlandığına dikkat çeken Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) 7 No’lu Perakende Gıda ve Muhtelif Ticaret Meslek Komitesi Meclis Üyeleri bu sorunların çözümü için kolları sıvadı. Sorunun çözümü için geçmiş dönem yerel yönetimlerle çeşitli temaslarda bulunduklarını anlatan Meclis Üyeleri yönetimlerin değişmesiyle birlikte yeniden görüşmelere başladıklarını, konunun takipçisi olacaklarını söyledi. Meclis üyeleri, sorunun çözümü adına zincir market açılması sırasında çeşitli kriterler uygulanmasını istiyor.

Hasancaoğlu: “Perakende mağaza açılışında kriterler olmalı”

Konuyla ilgili değerlendirme yapan Meclis Üyesi ve Sarnıç Tesisleri Sahibi İshak Mehmet Hasancaoğlu, çalışmaları hakkında bilgi verdi. Üyelerle bir araya gelip sorunlarını dinlemelerinin ardından Adana Ticaret Odası’na giderek oradaki komite üyeleriyle de ortak sorunları saptadıklarını bildiren Hasancaoğlu, “Adana’da ulusal marketler, yabancı işletmeler, ruhsatsız çalışan işletmeler ve marketlerin yanı sıra vergisiz çalışan geçici pazarlarla ilgili sorunlarımızı konuştuk” dedi. Saptanan ortak sorunlar için yerel yönetimlerle görüşmeye karar verdiklerine değinen Hasancaoğlu, perakende mağaza açılışlarında belirli kriterler talep etiklerini belirtip, bu kriterleri şöyle özetledi: “Açılacak iki mağaza arasında da en az 1,5 km mesafe olması gerektiğini düşünüyoruz. Yeni açılacak bir mağazanın en az 5-10 araçlık otopark alanı, emzirme odaları bulunmalı. Bir kişi belediyelere ruhsat için gittiğinde inceleme yapılıp bu kriterleri sağlayanlara ruhsat verilmeli.” Başarı için doğru planlamanın her alanda önemli olduğunu vurgulayan Hasancaoğlu, Türkiye’de bu kriterleri uygulayan yerel yönetimler bulunduğunu, bunu örnek göstererek Mersin’de de benzer uygulamaları talep etiklerini söyledi.

Bayar: “Gross marketler kuruluş ilkelerine geri dönmeli”

Meclis Üyesi ve Ekobaymar Sahibi Şemsettin Bayar ise gross marketlerle yaşanan sorunlara dikkat çekti. Gross marketlerin toptan satış amacıyla kurulmasına rağmen perakende satış da yapmaya başlamalarının sektör adına sorun oluşturduğunu kaydeden Bayar, bu firmaların kuruluş ilkelerine geri dönmesi gerektiğini anlattı. Komite olarak MTSO 6 No’lu Toptan Gıda ve Muhtelif Ticaret Meslek Komitesi ile dirsek teması içinde çalıştıklarına değinen Bayar, sorunların ortak olduğunu, çözümleri de ortak geliştirmek adına çalıştıklarını söyledi. Bu sorunların çözümü için önümüzdeki dönemde bir Gıda Çalıştayı düzenlemeye hazırlandıklarını ifade eden Bayar, “Sektörümüz adına verimli bir çalışma olacağını düşünüyoruz” dedi. Mersin ve Adana ortak çalışmalarına rağmen sorunun bölgesel değil ulusal olduğuna da dikkat çeken Bayar, düzenlenecek çalıştaydan çıkacak sonuçların TOBB aracılığıyla Ankara’da ilgili kurum ve kuruluşlarla paylaşılması adına temasta bulunacaklarını söyledi. Tedbirlerin bölgesel uygulanması yerine yurt genelinde alınmasının sektöre büyük rahatlama getireceğini vurgulayan Bayar, Çukurova’nın bu çözümde öncü olmaya hazırlandığını anlattı.

Topçu: “Yerel market tercih algısı oluşturulmalı”

Meclis Üyesi ve Lale Gıda Sahibi Hayri Topçu ise yerel marketlerin alması gereken bireysel tedbirler üzerinde durdu. “Yeni dönemde gıda perakende mağazalarımızda hizmet kalitesini artırmak ve değişen müşteri alışkanlıklarını karşılamak için aksiyonlar almamız gerektiğini düşünüyoruz” diyen Topçu, ulusal marketler yerine yerel marketlerin daha çok tercih edilmesi için keyifli bir alışveriş tecrübesi yaşanması, bunun için de yerel market tercih algısı oluşturulması gerektiğini söyledi. Yerel marketlerin avantajlarına da değinen Topçu, “Yerel marketlerin tedarik zincirleri çok güçlü olması nedeniyle meyve sebze gibi ürünlerde tazeliğin, kalitenin bir miktar daha yukarıda olduğunu söyleyebiliriz. Aynı şekilde açık şarküterimizin bulunması da önemli bir avantaj. Güçlü manav ve şarküteri avantajımızı öne çıkarıp fazla ürün çeşidi bulundurulmasıyla başarıya ulaşacağımıza inanıyorum” dedi. İstihdam konusunda da yerel marketlerin kente katkısının daha yüksek olduğuna dikkat çeken Topçu, uzun vadede insan kaynaklarını önemseyen işletmelerin ayakta kalacağına inandığını sözlerine ekledi.


Sayfa gönderiliyor. Lütfen bekleyiniz

ARKADAŞINA GÖNDER